صدور کارت معلولیت برای بیش از سه هزار معلول خدابنده ای

زنجان | رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده با بیان اینکه برای3هزارو 187 نفر از افراد دارای معلولیت این شهرستان کارت معلولیت صادر شده است ، افزود : درواقع فقط تعداد22نفرکه مدارک آنها درکمیسیون تشخیص نوع وشدت معلولیت شهرستان مطرح شده هنوزکارت دریافت نکرده اندکه مراحل تاییدآن دردست اقدام است .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان خدابنده نصیری قیداری در حاشیه برگزاری کمیسیون پزشکی تشخیص نوع و میزان معلولیت،گفت : برای بیش از3 هزار نفر پرونده پزشکی تشکیل و در بانک اطلاعاتی بهزیستی ثبت شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شدت معلولیت در5 سطح کامل ،خیلی شدید،شدید،متوسط و خفیف دسته بندی می شود افزود : بیشترین نرخ معلولیت را معلولیت جسمی و حرکتی تشکیل میدهد.

وی درخصوص فعالیتهای فردی و اجتماعی معلولین ،با اشاره به اینکه در بحث مناسب سازی علاوه بر معلولین جسمی و حرکتی بایدسالمندان،کودکان و افراددارای محدودیت حرکتی را درنظر گرفت اظهار نمود : حضور معلولین در جامعه بستگی به مناسب سازی معابر ومبلمان شهری است و اگر این موضوع رعایت نشود آنها را محکوم به خانه نشینی کرده ایم.

عصمت نصیری قیداری با بیان اینکه طبق قانون،صدور پروانه احداث و بازسازی اماکن و ساختمانهای عمومی مشروط به مناسب سازی جهت معلولین است،تصریح کرد : تشکلهای معلولین و جانبازان نیز می توانند بر پروژهای عمومی در حال ساخت نظارت کنند و اگر مشکلی در زمینه مناسب سازی مشاهده کردند به بهزیستی یا مراجع مربوطه گزارش دهند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده ضمن تاکید بر این نکته که در مناسب سازی، اصول و قوانین مناسب سازی باید رعایت شود،اظهار نمود: اگر این اصول و قوانین بدرستی رعایت نشود ممکن است فرد معلول را دچار مشکل دیگری کند و حتی خطرآفرینی  نیزداشته باشد.

وی ادامه داد: کارشناسان بهزیستی در حوزه مناسب سازی همکاری تنگاتنگی با ادارات و نهادها داشته اند و این موضوع موجب پیشرفت در امورمناسب سازی شده است.

کد خبر 22937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد