هماهنگی اجرای طرح ساماندهی معتادین متجاهر

جهت هماهنگی اجرای طرح ساماندهی معتادین متجاهر دبیرستادهماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز در دفتر مدیرکل بهزیستی استان حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز ، این جلسه که با حضور دکتر حیدری مدیرکل بهزیستی استان ، دکتر علیجانی دبیرستادهماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، عباسی زاده معاون پیشگیری بهزیستی و محمدی معاون ستادمبارزه بامواد مخدر برگزار شد بر لزوم ساماندهی معتادین متجاهر تاکید شد.

دکتر حیدری در حاشیه این جلسه گفت: پیرو مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور چندین دستگاه از جمله بهزیستی ، ستادهماهنگی مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی ، دادگستری و علوم پزشکی ملزم به اجرای طرح ساماندهی معتادین متجاهر شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان افزود : یکی از وظایفی که در این دستورالعمل برای بهزیستی تعریف شده است در اختیار گذاشتن کمپ ها و تأمین مکان و تجهیزات خوابگاهی برای اجرای این طرح میباشد که طی جلسات گذشته این امکان را فراهم کرده ایم.

دکتر حیدری در ادامه تاکید کرد : ساماندهی معتادین متجاهر یک طرح فرابخشی است و نیاز است که همه ی دستگاههای اجرایی که برایشان نقش و وظیفه ای تعیین شده پای کار باشند و بهزیستی به تنهایی قادر به انجام این امر نخواهد بود و در غیراینصورت ساماندهی نتیجه ای نخواهد داشت و در وهله دوم نیاز است بودجه و اعتبار لازم برای اجرای این طرح هم دیده شود.

دکتر علیجانی دبیرستادمبارزه با مواد مخدر نیز در حاشیه این جلسه گفت : تمام تلاشمان این است که همه ی دستگاهها مطابق شیوه نامه ای که برایشان مشخص شده پای کار بیایند و این مسئله را به جد پیگیر خواهیم بود.

در این جلسه مقرر شد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اعتبارات تخصیص یافته را در قالب تفاهمنامه همکاری با کمپ های ترک اعتیاد جهت قرنطینه اولیه در اختیار ایشان قرار دهد.

و همچنین در این جلسه برای ساماندهی معتادین متجاهر و کارتن خواب (بانوان) هم تمهیداتی اندیشیده شد.

در پایان مقرر شد اداره کل علوم پزشکی کادر و تجهیزات پزشکی مورد نیاز جهت آزمایش ویروس کرونای افراد ، قبل از ساماندهی را تأمین نماید تا در صورت منفی بودن آزمایش در کمپهای معرفی شده بهزیستی اسکان یابند.

کد خبر 22934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد