در رسانه| هزار و ۹۸۸ مددجوی بهزیستی همدان در هفت سال گذشته خانه‌دار شدند

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: با افزایش اعتبارات استانی از سال ۹۲ تاکنون یک هزار و ۹۸۸ واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش استان ساخته شده است.

حمیدرضا الوند روز یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال با برنامه‌ریزی و فعالیت‌های صورت گرفته برای رفع فقر مطلق، تعداد این واحدهای مسکونی به ۲ هزار واحد برسد و به متقاضیان واگذار شود.

وی از ۲ و نیم برابر شدن مستمری مددجویان زیر پوشش بهزیستی همدان بعد از سالها ثابت ماندن خبر داد و گفت: علاوه بر آن از مردادماه امسال ۱۵ درصد به مبلغ مستمری افزوده و اعمال شده است که می‌توان آن را اتفاق مثبتی در کارنامه دولت دانست.

مدیرکل بهزیستی استان همدان توسعه خدمات پیشگیرانه ارتقایی شامل برنامه های غربالگری بینایی، شنوایی، ژنتیک، اضطراب و کاهش آسیب اعتیاد را از برنامه های دولت در مباحث پیشگیرانه برشمرد و تاکید کرد: تخصیص اعتبار در خصوص مشاوره های ژنتیکی ۶ برابر شده که نشان‌دهنده توجه دولت به این برنامه ها است.

الوند درباره نقش و اهمیت توسعه و گسترش مراکز مشاوره افزود: مراکز مشاوره در همدان بیش از پنج برابر شده و در طول هفت سال گذشته، در این زمینه سطح آگاهی مردم نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان یادآور شد: از دیگر خدمات این سازمان تهیه و توزیع وسایل کمک توانبخشی شامل ویلچر، تشک، ارتز و پروتز، عصا و واکر،سمعک، باتری سمعک، توالت فرنگی و لوازم بهداشتی معلولان نخاعی است که در هفت سال گذشته تخصیص اعتبار در این بخش ۲ برابر شده است.

الوند با اشاره به رشد چشمگیر و هفت برابری حق پرستاری در حوزه معلولان و ضایعات نخاعی گفت: سرانه تامین وسایل بهداشتی نیز برای آن ها از تیرماه سال جاری به ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی اورژانس اجتماعی و گسترش آن، راه اندازی مراکز کاهش طلاق، راه اندازی مراکز غیر دولتی شامل مراکز مشاوره، پایگاه های سلامت و خدمات اجتماعی و مراکز سلامت روان، کنترل و کاهش محسوسی در آسیب های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد قابل مشاهده است.

 مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: ۵۲ میلیارد تومان اعتبار در دولت تدبیر و امید برای کمک به توانبخشی و آموزش معلولان در مراکز تخصیص اعتبار شده به گونه ای که امکان اجرایی کردن برنامه ها و فعالیت‌ها محقق شده است. 

الوند اظهار داشت: توجه به امور معلولان و گسترش و توسعه خدمات و مناسب سازی عمومی از جمله اهتمام در تهیه وسایل توانبخشی و توانپزشکی، گسترش مراکز غیر دولتی، ساماندهی وضعیت کمیسیون های پزشکی و توانبخشی از دیگر اقداماتی است که از طریق استانداری در قالب کمیته های مناسب سازی در حوزه معلولان انجام شده است.

بر اساس آخرین آمار، نزدیک به یک سوم جمعیت استان همدان از خدمات بهزیستی بهره می‌برند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 22930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد