سمنان | غربالگری شنوایی ۸۸۱ کودک در پنج ماه ابتدای سال

نرجس درخشنده سرپرست اداره بهزیستی شهرستان سمنان گزارشی از عملکرد حوزه پیشگیری در ۵ ماه نخست سال ارائه کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان نرجس درخشنده سرپرست اداره بهزیستی شهرستان سمنان گزارشی از عملکرد حوزه پیشگیری در ۵ ماه نخست سال ارائه کرد.

درخشنده ابتدا ضمن بیان این مطلب که دفتر پیشگیری از اعتیاد در قالب اجرای طرح اجتماع محور در ۱۲ محیط شهری و روستایی بصورت مجازی و حضوری آموزشهای مهارتهای زندگی را در راستای پیشگیری از اعتیاد به ساکنین مناطق آسیب پذیر شهرستان داشته اند افزود : در اجرای این طرح ۳۰۰ نفر بصورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی و ۱۴۰۰ نفر بصورت مجازی آموزش داده شده اند.

وی تصریح کرد : دفتر پیشگیری از معلولیتها در اجرای طرح غربالگری شنوایی ۸۸۱ و در طرح بینابی سنجی که از نیمه تیرماه آغاز و تا نیمه مهر ادامه دارد تا کنون در شهرستان ۱۰۰ نفر را مورد سنجش قرار داده است.

ایشان در ادامه دفتر درمان اعتیاد در ۵ ماهه سالجاری در ۶ مرکز سرپایی ۳۰۷ نفر و در مرکز اقامتی شهرستان ۱۹ و در مرکز کاهش آسیب ۲۰ نفر پذیرش داشته است افزودند : در پنج ماه نخست سال نیز تعداد ۱۵ نفر واجد الشرایط در خصوص اشتغال بهبود یافتگان نیز تشکیل پرونده شغلی انجام شده و در انتظار دریافت تسهیلات خوداشتغالی/کارفرمایی می باشند.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان سمنان گفت : در شهرستان سمنان ۱۳ دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی و یک مرکز سلامت روان محلی تحت نظارت بهزیستی در حال ارائه خدمات به آحاد جامعه و جامعه هدف خود می باشد. درخشنده در پایان صدور ۲۵ یاری برگ مشاوره، برگزاری کارگاه های تخصصی آموزش زندگی در خانواده برای ۶۵ نفر و پیش از ازدواج برای ۵۵ نفر، صدور ۳۱ یاری برگ مشاوره ژنتیک،   اجرای طرح پیشگیری از معلولیت ویژه جامعه هدف به تعداد ۴۳۰ نفر، ارائه کمک هزینه آزمایشات ژنتیک به ۲۵ نفر، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و غذایی را برخی دیگر از اقدامات اجرایی شده در دفتر پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان سمنان برشمردند.

کد خبر 22922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد