جمع آوری ۱۲۶ معتاد متجاهر در استان قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در چهارماهه امسال ۲۱۴ معتاد متجاهر جمع‌آوری شده که از این تعداد ۱۲۶ نفر متجاهر قطعی بوده‌اند و همواره از مراکز پناهگاهی تحت نظارت بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، علیرضا وارثی عصر شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: ۱۹ کمپ ترک اعتیاد در استان وجود دارد که به دلیل شیوع کرونا تعداد آنها به ۱۳ کمپ رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت،  ۲۳۷ بیمار خود معرف داشتیم که دوره درمان خود را گذرانده و اکنون ۶۷ نفر بیمار خودمعرف در کمپ‌ها به سر می‌برند.

وارثی، عامل بازگشت معتادان بهبود یافته به دام اعتیاد را عوامل محیطی، اجتماعی و شخصیت فردی و همچنین عمل نکردن برخی از ادارات به تعهداتشان به ویژه در حوزه اشتغال دانست.

وی یادآور شد: افراد در مراکز ماده ۱۵ به صورت اختیاری تحت درمان قرار می‌گیرند اما انتقال معتادان متجاهر به مراکز ماده ۱۶ نیازمند دستور قضایی است.

این مسئول گفت: ۷۰ درصد از افرادی که به‌عنوان معتاد متجاهر جمع‌آوری می‌شوند برای چندمین بار دستگیر شده‌اند.

وی اظهار داشت: ساماندهی معتادان متجاهر به‌عنوان یک معضل اجتماعی وظیفه همه دستگاه‌های مرتبط است و بهزیستی به‌تنهایی نمی‌تواند در این زمینه موفق باشد.

وارثی با بیان اینکه معتادان متجاهر اغلب از حمایت هیچکس برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر بر اساس تجربه هر ساله انجام می‌شود و این افراد در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا،  تعطیلی کمپ‌ها و فعالیت مجدد آنها از خردادماه سال جاری، افزود: برای جمع‌آوری معتادان متجاهر یک کمپ در نظر گرفته شده است که با نظارت دانشگاه علوم پزشکی فعالیت خواهد کرد.

این مسئول تصریح کرد: با تاکید ستاد مقابله با کرونای استان، پذیرش معتادان به دلیل وضعیت قرمز استان از نظر کرونا فقط باید در ۵۰ درصد از کمپ‌ها انجام شود اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کمپ‌های ما ۱۰۰ درصد پذیرش دارند

کد خبر 22885

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد