تهران| رونمائی از کتاب «الو ۱۲۳» ویژه کودکان با حضور مدیرکل آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور

مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور در آیین رونمائی از کتاب «الو ۱۲۳» ویژه کودکان در مهدکودک رنگین‌کمان، گفت: دوران کودکی یک سازه فرهنگی اجتماعی است که نقش به سزائی در توسعه پایدار دارد.

به گزاررش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، «رضا جعفری» مدیرکل امور اسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در آیین رونمائی از کتاب «الو ۱۲۳» ویژه کودکان، گفت: دوران کودکی یک سازه فرهنگی اجتماعی است که نقش به سزائی در توسعه پایدار کشور دارد. توسعه پایدار تنها پرداختن به حفظ محیط زیست نیست، بلکه تحویل یک نسل سالم و کارآمد به جامعه می تواند موجب توسعه پایدار شود.

مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت دوران کودکی در توسعه کشور و لزوم توجه به مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها، گفت: پیشگیری از کودک آزاری و محافظت از کودکان در برابر آزار نتیجه طرح‌های اطلاع‌رسانی در این بخش است.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم فاصله بین بروز تا بررسی و مداخله در کودک آزاری را کوتاه کنیم آمار کودک آزاری و آسیب پذیری کودکان کاهش می یابد، تصریح کرد: فقدان مهارت‌های تربیتی و فرزند پروری به ویژه در زوجین کم تجربه و لزوم آموزش و اطلاع رسانی به آنان می تواند در کاهش کودک آزاری مؤثر باشد.

جعفری، ادامه داد: مهدهای کودک نیز نقش تأثیرگذار و اثربخشی در آموزش و تربیت کودکان دارند زیرا کودکان امروز بیشتر از زمان حضور در منزل در مهدهای کودک و نزد مربیان هستند.

مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور آموزش در نهاد خانواده و مهدهای کودک را با توجه به تغییرات جامعه اساسی عنوان کرد و گفت: اطلاع‌رسانی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ‌سازی می‌تواند برای محافظت کودکان از خود و دسترسی به خدمات سازمان بهزیستی در موقع بروز آسیب نقش بسزایی داشته باشد.

کد خبر 2285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد