۴۵ زن سرپرست خانوار استان قزوین در گروه‌های همیار اشتغال دارند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: ۴۵ نفر از زنان سرپرست خانوار استان با عضویت در ۱۳ گروه همیار مشغول به کار شده اند.

به گزارش‌ روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، پری میرزایی با اعلام این خبر گفت: پارسال برای ۲۰۷ زن سرپرست خانواده شغل ایجاد شد که هم اکنون ۴۵ نفر از آنان در ۱۳ گروه همیار فعالند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین پیش بینی کرد امسال تعداد گروه‌های همیار به ۱۶ گروه برسد.

به گفته وی، این گروه‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله قالیبافی، تولید و بسته بندی مواد غذایی، خیاطی، تولید عرقیجات، سفالگری، چاپ و تکثیر، دامداری، تولید سرویس آشپزخانه و شرکت خدماتی در استان فعالیت دارند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گفت: پارسال به ۱۱۵ زن سرپرست خانوار تسهیلات اشتغال پرداخت شد که پیش بینی می‌شود امسال این تسهیلات به ۱۲۰ نفر پرداخت شود.

میرزایی، سقف پرداخت تسهیلات اشتغال را ۵۰ میلیون تومان بیان کرد و گفت: تعیین میزان مبلغ بستگی به نوع شغل و مدرک مهارتی دارد.

وی اضافه کرد: آن دسته از خدمت گیرندگان هم که شرایط اشتغال را دارند طی مدت زمان محدود با توجه به علایق و توانمندی به آنان آموزش‌های حرفه‌ای داده می‌شود و در نهایت پس از آماده‌سازی شغلی به خدمت گیرنده برای توسعه اشتغال و کار آنان، سرمایه کار اولیه پرداخت خواهد شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد از خانواده‌های نیازمند و زنان سرپرست خانوار زیر پوشش در روستاهاو مناطق دور افتاده زندگی می‌کنند، گفت: ممکن است به هر دلیل امکان دریافت تسهیلات بانکی برای این افراد فراهم نباشد که به شرط دارا بودن مدرک فنی و حرفه‌ای و برنامه دقیق منجر به اشتغال، به آنان کمک‌های بلاعوض پرداخت می‌شود.

کد خبر 22846

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد