در رسانه| بهره برداری از مرکز دیتا سنتر /افزایش ۵ برابری مراکز مشاوره

مدیر کل بهزیستی استان همدان با اشاره به توسعه و گسترش مراکز مشاوره و افزایش ۵ برابری مراکز مشاوره‌، از پرداخت کمک هزینه تحصیلی و تجهیزات توانبخشی و بهره برداری از مرکز دیتا سنتر سخن گفت

به گزارش خبرگزاری موج همدان،‌ حمید رضا الوند مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به توسعه  و گسترش مراکز مشاوره و افزایش ۵ برابری مراکز مشاوره و بیان نقش و اهمییت توسعه و گسترش مراکز مشاوره، گفت: توسعه مراکز مشاوره  نشان از ارتقای آن جامعه دارد و در طول ۷ سال گذشته در استان همدان این میزان به بیش ۵ برابر افزایش پیدا کرده است و در این زمینه سطح آگاهی مردم نیز افزایش استقبال آن ها را در پی داشته است.

مدیر کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در حوزه معلولین حق پرستاری  ضایع نخاعی افزایش پیدا کرده است، گفت: حق پرستاری این قشربه ۵۵۴ هزار تومان رسیده است و سرانه تامین وسایل بهداشتی نیز برای آن ها از تیرماه سال جاری به دوبرابر افزایش پیدا کرده است ومقرری وسایل بهداشتی ۱۶۰-۲۰۰ هزار تومان است.

پرداخت کمک هزینه تحصیلی و تجهیزات توانبخشی

الوند با اشاره به پرداخت کمک هزینه به دانشجویان دولتی و غیردولتی ابراز کرد: با توجه به  پرونده های مددکاری موجود در حوزه اجتماعی که برای هر پرونده مبلغ مشخصی درنظرگرفته می شود این عدد در سال ۱۳۹۸،  ۲۸۸ پرونده بوده است.

وی ادامه داد: یک مرکز نگاه داری و توانبخشی معلولین ذهنی زیر ۱۴ سال طی دو سال گذشته به مراکز موجود در بهزیستی استان افزوده شده است و حدود ۴۶ هزار معلول در استان همدان تحت پوشش هستند.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به توزیع وسایل کمک توانبخشی در سال گذشته ، افزود: در سال ۱۳۹۸، بیش از ۶۰۰ ویلچر، ۲۵۰ تشک و ۳۳۷ وسیله ارتز و پروتز، ۲۵۰ عصا و واکر و ۶۰۰ قلم لوازم  بهداشتی معلولین نخاعی و ۲۰۰ توالت فرنگی و ۱۹۷۹ پک لوازم بهداشتی، ۳۱۳ سمعک، ۴۱۵۳ باتری سمعک و ۳۷۶ وسیله توانبخشی و کمک توانبخشی برای نابینایان توزیع شده است.

بهره برداری از مرکز  دیتا سنتر در هفته بهزیستی/افتتاح ۱۷ کارگاه اشتغال

الوند با اشاره به برنامه هایی که در هفته بهزیستی برگزار شد ،یاداور شد: ۴۶ برنامه به شکل های مختلف انجام شد؛

افتتاح ۷۶ مسکن معلولین، برای خانواده های یک معلول و دو معلول که به صورت کشوری افتتاح شد. افتتاح ۱۷ کارگاه اشتغال، برقراری یک نمایشگاه  دائمی صنایع دستی فرش سنتی همدان برای جامعه هدف که حدود ۸۰ نفردر این نمایشگاه مشغول به فعالیت هستند از اتفاقاتی بوده است که در هفته بهزیستی روی داد.

وی با بیان اینکه یک مرکز  دیتا سنتر در هفته بهزیستی در حوزه آی تی در استان همدان راه اندازی شد، گفت: ۸ مرکز غیردولتی مانند مهد کودک، پایگاه سلامت اجتماعی، صدور۴۶ موافقت اصولی برای مراکز مثبت زندگی به عنوان محور اصلی سلامت اجتماعی در کشور  و استان همدان که از فیلد های جدید ارائه خدمات است و به نوعی بهزیستی کوچک به شمار می رود از دیگر اتفاقات هفته بهزیستی در استان همدان بوده است.

افتتاح ۷۶ مسکن معلولین، افتتاح ۱۷ کارگاه اشتغال، برقراری یک نمایشگاه  دائمی صنایع دستی فرش سنتی همدان، ایجاد یک مرکز  دیتا سنتر، صدور۴۶ موافقت اصولی برای مراکز مثبت زندگی به عنوان محور اصلی سلامت اجتماعی در هفته بهزیستی اتفاق افتاد.

کد خبر 22841

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد