برگزاری نشست فرهنگی بهزیستی استان البرز با موضوع نماز

مدیر دفتر فرهنگی بهزیستی استان البرز با تاکید بر اهمیت ترویج برگزاری نماز جماعت بیان کرد: ترویج فرهنگ نماز در بین جوانان موجب اشاعه فرهنگ نمازخوانی و درک عمیق تر از مفاهیم نماز است و باید ادای نماز طوری باشد که در زندگی و اعمال افراد تاثیر بگذارد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز :جلسه فرهنگی با موضوع اقامه نماز در دفتر فرهنگی ستاد با حضور رابطین فرهنگی شهرستان ها برگزار شد.

در این جلسه مریم قنبر زاده مدیر دفتر فرهنگی اداره کل بهزیستی استان البرز بر لزوم توجه هر چه بیشتر  به مسائل فرهنگی در زمان کرونا تأکید داشته و گفت :  سازمان بهزیستی با دارا بودن کودکان و نوجوانان بسیار در گروهای هدف تحت نظارت بیشتر از سایر نهادها و سازمان ها نیازمند بستر سازی فرهنگی و انجام به موقع آموزش های فرهنگی ( خانواده مطهر ،امربه معروف و نهی از منکر ،صیانت از خانواده و..)است از این رو نباید انتشار ویروس کرونا باعث ایجاد وقفه در انجام امور فرهنگی شود آموزش ها باید به صورت حضوری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی یا مجازی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در آیات و روایات بر پایی نماز اول وقت و جماعت بسیار تاکید شده است افزود: غیر از آثار فردی و اجتماعی نماز جماعت پاداش های عظیمی برای آن بیان شده است که باعث می شود روحیه همدلی در کارکنان افزایش یابد؛ لذا برپایی نماز جماعت باعث حضور گسترده کارکنان در این فریضه الهی خواهد شد.

قنبر زاده در ادامه خاطر نشان کرد: کار در زمینه نماز فقط محدود به برگزاری نمازهای جماعت نمی شود بلکه ترویح فرهنگی و ترغیب به یادگیری مفاهیم عمیق آن نیز امر بسیار مهمی است.

مدیر دفتر فرهنگی بهزیستی استان البرز با تاکید بر اهمیت ترویج برگزاری نماز جماعت بیان کرد: ترویج فرهنگ نماز در بین جوانان موجب اشاعه فرهنگ نمازخوانی و درک عمیق تر از مفاهیم نماز است و باید ادای نماز طوری باشد که در زندگی و اعمال افراد تاثیر بگذارد.

قنبر زاده در ادامه برخی از مصوبات این جلسه را اینگونه برشمرد:تشکیل منظم و مستمرجلسات شورای اقامه نماز (به صورت حضوری  طبق پروتکل و  مجازی در صورت  داشتن امکانات و نرم افزارهای مورد نیاز،برپایی کلاس های آموزشی ویژه پرسنل و جامعه هدف (حضوری ،مجازی ) حضور روحانیون در مراکز اقامتی میان مدت حداقل  یکبار در هفته (با رعایت پروتکل 
نظارت مستمرو موثر بر برنامههای ابلاغی به واحدهای تابعه ،
برگزاری جشن تکلیف ویژه فرزندان پرسنل و مراکز شبه خانواده  ،
تولید آثار هنری با موضوع نماز و مهدویت  از جمله کلیپ ،موشن گرافی ، انیمیشن ، پادکست و ....ارزیابی عملکرد واحدهای دستگاه در امر نماز،بارگزاری کامل و جامع مستندات در زمان اعلام شده از سوی ستاد اقامه نماز در سامانه سجاده. 

وی در انتها به برگزاری مراسم جشن تکلیف فرزندان همکاران شاغل در بهزیستی کل استان البرز اشاره کرد و افزود :جشن تکلیف فرزندان همکاران در هفته آینده با رعایت پروتکل های اعلام شده برگزار خواهد شد .

کد خبر 22831

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد