افزایش 20درصدی مشارکتهای مردمی در بهزیستی ایلام

ایلام| رئیس اداره اشتغال، مشارکت های مردمی و موسسه های خیریه اداره کل بهزیستی ایلام از افزایش 20درصدی میزان مشارکت های مردمی با این اداره کل در خدمت رسانی به مددجویان زیر پوشش خبر داد.

نسرین شهبازی افزود: مجموع مشارکت های مردمی نقدی و غیر نقدی این اداره کل در سال گذشته ۴۵ میلیارد ریال بوده که ۲۰ درصد نسبت به سال ماقبل آن افزایش یافته است.

وی ادامه داد: کمک های اهدایی مردم بصورت نقدی و غیر نقدی شامل مواد غذایی، مصالح ساختمانی، پوشاک، لوازم منزل، ارایه خدمات درمانی از سوی پزشکان، تامین هزینه سفرهای زیارتی و غیره بوده است.

به گفته وی، مشارکت های مردمی در زمینه های مختلف نظیر تامین مسکن، معیشت، درمان، توزیع سبدهای مواد غذایی، جهیزیه، لوازم ضروری زندگی، کمک های موردی و غیره برای مددجویان زیر پوشش هزینه شده است.

شهبازی با بیان اینکه بخشی از کمکهای اهدایی از سوی افراد خیر خارج از استان بوده گفت: این اداره کل آماده دریافت کمکهای مردمی اعم از نقدی و غیر نقدی است تا بین مددجویان با نیازهای مشخص توزیع شود.

وی گفت: برای رفاه حال مردم و تسریع در جمع آوری کمک های مردمی عموم مردم می توانند با شماره گیری ۱۴۰۰۰۲۲#*۴*۷۳۳* پرداخت و یا به حساب مشارکت های مردمی بهزیستی در بانک مرکزی واریز کنند.
وی یادآور شد: پرداخت کمک های نقدی به مددجویان زیر پوشش این اداره کل همچنین از طریق قبض تلفن ثابت به عنوان پرداخت صدقه تلفنی میسر شده است.
به گفته وی، بر اساس تفاهم نامه منعقده بین اداره کل بهزیستی با شرکت مخابرات استان این امکان میسر شد تا مشترکان تلفن ثابت در صورت تمایل مبلغی ماهیانه را برای کمک به مددجویان بهزیستی به غیر از هزینه مکالمه تلفن ثابت پرداخت کنند.
وی ادامه داد: همه مشترکان تلفن ثابت در مناطق مختلف استان می توانند با مراجعه یا تماس با بهزیستی و اعلام مبلغ کمک و شماره تلفن ثابت در این طرح خیر شریک شوند.

وی تبلیغات فضای مجازی، رایزنی با خیران خارج از استان، جلب کمک برای ساخت مسکن خانواده های دو معلول، مشارکت با سپاه، بنیاد علوی و برکت برای

کمک به سیل زدگان وغیره را از جمله برنامه های امسال این حوزه برای جلب مشارکتهای مردمی برشمرد.

۳۳ هزار نفر در استان ایلام به عنوان مددجو زیر پوشش اداره کل بهزیستی استان ایلام قرار دارند.
اداره کل بهزیستی ایلام در چهار حوزه توانبخشی، امور اجتماعی، توسعه امور پیشگیری و مشارکت های مردمی و اشتغال به مددجویان زیر پوشش ارائه خدمت می کند.

پایان/

کد خبر 2283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد