۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
سوء مصرف مواد و مسئله اعتیاد موضوع یک ملت یا مسئولیت یک دولت نیست

جلسه شورای فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور دکتر حاجیونی مدیر کل بهزیستی استان ودیگر اعضا شورا تشکیل شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی بهزیستی استان جلسه شورای فرهنگی پیشگیری ستاد مبارزه با با حضور دکتر حاجیونی مدیر کل بهزیستی استان و دیگر اعضا شورا برگزار شد.

 در این جلسه دکتر علیرضا حاجیونی با اشاره به تحلیل و ارزیابی از عملکرد های پیشگیرانه و مداخله با آسیب‌های اجتماعی سوء مصرف مواد گفت: سوء مصرف مواد و مسئله اعتیاد موضوع یک ملت یا مسئولیت یک دولت نیست آسیب های اجتماعی اعتیاد بین المللی است و باید همه ارگان ها ،دستگاه های اجرایی با آنچه می‌تواند با آن مقابله کنند 

 مدیرکل بهزیستی با اشاره به فعالیت های برگزار شده در هفته مبارزه با اعتیاد گفت : متاسفانه با وجود پدیده کرونا فعالیت های فرهنگی پیشگیری از اعتیاد بهزیستی نیز تحت تاثیر آن واقع شد و این فعالیت ها بیشتر با استفاده از فضای مجازی برگزار شد. 

دکتر حاجیونی موضوع اعتیاد و آسیب ناشی ازآن را فقط مرتبط بر فرد مصرف کننده ندانست و گفت : خانواده و حتی جامعه به عنوان بستر ایجاد آسیب ، پیشگیری ، مداخله و درمان تحت تاثیر آن است.

 وی ادامه داد: امسال بهزیستی استان با داشتن ۱۱۰ تیم اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در محلات و محیط های کار در زمینه پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد فعالیت دارند اما با توجه به گستردگی آسیب های اعتیاد لزوم حضور فعال NGO بزرگ و قوی در کنار این تیم ها به منظور پیشگیری از اعتیاد دیده می شود.

  گفتنی است؛ برنامه های هفته مبارزه با اعتیاد بهزیستی استان با فعالیت و مشارکت ۱۱۰ تیم پیشگیری از اعتیاد اجتماعی و ۴۱ جمعیت همیار سلامت روان اجتماعی ۸ مرکز کاهش آسیب و ۱۵ مرکز بهبود بازتوانی اعتیاد از ۱۲ تا ۵ تیر ماه در ۱۰ شهرستان برگزار شد و فعالیت و برنامه های فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان را در قالب پیام ،کلیپ ،فیلم کوتاه، موشن گرافی، اینفوگرافی و انیمیشن در فضای مجازی انتشار دادند.

 از دیگر برنامه ها برگزاری آموزش ها لایو در فضای مجازی، نصب بنر و برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله طراحی کاریکاتور پیشگیری از اعتیاد و مشاوره رایگان توزیع بروشور بهمراه توزیع بسته های بهداشتی معیشتی ویژه خانواده آسیب دیده ناشی از اعتیاد بود.

کد خبر 22823

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد