۲۰۷ فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار در قزوین ایجاد شد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از اشتغالزایی برای ۲۰۷ زنان سرپرست خانوار در قالب گروه‌های همیار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قزوین،علیرضا وارثی افزود: توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و افراد معلول مورد توجه سازمان بهزیستی است.
وی با اشاره به تحت پوشش بودن بیش از سه هزار زن سرپرست خانوار در سطح استان، اظهار داشت: این افراد به دلیل فوت، مفقود شدن یا زندانی بودن همسر یا طلاق و از کارافتادگی تحت حمایت این سازمان قرار گفته‌اند.
وارثی اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه به موضوع زنان سرپرست خانوار نگاه جدی شده و بند «ت» ماده ۸۰ این قانون به طور ویژه توانمندسازی آنها را هدف قرار داده است.
این مسوول، افزایش و ارتقای توانایی‌ها و مهارت‌های زیستی، روانی، اجتماعی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را از جمله اهداف سازمان بهزیستی دانست و افزود: این سازمان متولی ایجاد شغل نیست بلکه تسهیل کننده و فرصت ساز است و تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و پیگیری امور در این زمینه فعالیت مؤثری داشته باشد.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال به زنان سرپرست خانوار، اظهار داشت: به منظور توانمندسازی شغلی و حرفه‌ای زنان سرپرست خانوار امسال تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی با بهره چهار درصد و اقساط ۷۲ ماهه در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

وارثی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در رابطه با پرداخت تسهیلات به مددجویان نداریم، تاکید کرد: تسهیلات به کسانی پرداخت می‌شود که مددجوی این نهاد بوده و دارای ۱۸ تا ۵۰ سال باشند.
افزایش ۵۰ درصدی مستمری ماهانه زنان سرپرست خانوار در دولت تدبیر و امید 
مدیرکل بهزیستی استان قزوین در ادامه با اشاره به افزایش مستمری ماهانه زنان سرپرست خانوار، افزود: دولت نگاه ویژه‌ای به اشتغال مددجویان بهزیستی دارد و برای خروج آنان از چرخه حمایتی تلاش می‌کند.
وی اظهار داشت: طی این مدت یک هزار و ۴۷۴ خانوار از طریق سرمایه کار و وام خود اشتغالی در گروه‌های همیار خودکفا گردیده و از چرخه حمایت خارج شدند.
وارثی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۶ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در سطح استان در زمینه تولید و بسته بندی مواد غذایی، خیاطی، فست فود، قالی بافی، دامداری، تایپ و تکثیر، آرایشگری و سفالگری فعال هستند که سال گذشته ۲ گروه از آنها توانمند شده و از چرخه حمایتی خارج گردیدند.
این مسوول، توانمند سازی زنان سرپرست خانوار  را در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و تاکید کرد: بهزیستی استان قزوین با تمام توان از بانوان سرپرست خانوار که در زمینه اشتغالزایی در حال فعالیت هستند حمایت می‌کند.
بهزیستی استان قزوین دارای ۱۱۰ هزار مددجو است.

کد خبر 22798

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد