دیدار مدیرکل بهزیستی گلستان با اعضای انجمن مراکز توانبخشی

مدیرکل بهزیستی استان گلستان روز گذشته سه شنبه18 شهریورماه در نشست هم اندیشی با جمعی از مدیران و اعضاء انجمن مراکز توانبخشی بهزیستی گلستان به بررسی آخرین وضعیت سلامت معلولین و سالمندان و کیفیت خدمات دراین مراکز پرداخت.

دکتر حسینی در این دیدار ضمن  تجلیل از اقدامات مراکز توانبخشی در راستای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و ارائه خدمات و حمایت های روانی اجتماعی به مددجویان و شهروندان، گفت: خوشبختانه استان گلستان با اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری و کنترل این بیماری در مراکز توانبخشی نگهداری معلولان و سالمندان از جمله استانهای پیش رو موفق محسوب می شود .


وی افزود: درحال حاضر 73 مرکز توانبخشی در سطح استان به افراد دارای معلولیت  و سالمندان خدمات مراقبتی، توانبخشی وآموزشی ارائه می دهند که ازین تعداد 55 مرکز بصورن روزانه و 18 مرکز نیز شبانه روزی هستند.


مدیرکل بهزیستی استان گلستان  با اشاره به افزایش 72 درصدی یارانه مراکز توانبخشی در سال گذشته افزود: سازمان بهزیستی در سال 98 بیش از 210 میلیارد ریال درقالب یارانه به حساب مراکز توانبخشی واریز نمود .


ایشان در ادامه از پرداخت یک و نیم میلیارد ریال اعتبار کمک هزینه تحصیلی به 2هزار و 464دانش آموز دارای معلولیت و 286میلیون ریال اعتبار کمک هزینه تحصیلی به36  دانشجوی دارای معلولیت در استان خبرداد و گفت: در سال گذشته  17 میلیارد ریال برای خرید وسایل کمک توانبخشی از جمله:سمعک،ویلچر،وان ،عصا،پوشینه و...به افراد دارای معلولیت اهداء شد که این مقدار بیش از 70 درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است. 


 

کد خبر 22764

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد