استفاده از تجارب پژوهشگران برای مسائل اجتماعی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان، با اشاره به اهمیت توجه به مسائل اقتصادی در خانواده‌ها گفت: فقر فرهنگی و اجتماعی ناشی از مشکلات اقتصادی در سطح خانواده‌ها بسیار قابل توجه است.


او وجود یک تشکل مردمی فعال در تولید فکر و اندیشه را ضروری دانست و افزود: ایجاد یک تشکل مردمی که بتواند در حوزه مسائل اجتماعی بین تفکر نسل پیشین و تفکر جدید با ایجاد یک هماهنگی طرح‌ها و برنامه‌های جدید خلق کند، لازم است.

صادق زاده خیران، پژوهشگران فعال ، افراد دارای دانش اجتماعی و تجارب مثبت را بهترین اشخاص برای ورود به مسائل اجتماعی توصیف کرد و بیان داشت: مسائل اجتماعی به واکاوی علمی نیاز دارد تا با استفاده از خرد جمعی بتوان روش‌های برون رفت از چالش‌های اجتماعی را طراحی کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان ارتباط سازنده، مستمر و آگاهانه سازمان‌ها را نیز در رفع و حل مسائل اجتماعی موثر دانست و گفت: در همکاری‌های بین بخشی بسیاری از این مسائل قابل طرح و پیگیری است.

علیرضا وحید زاده معاون اجتماعی بهزیستی چگونگی استفاده متولیان برنامه ریزی و سیستم‌های اجرایی از ظرفیت‌های موجود جامعه در حل و فصل مسائل متعدد اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و افزود: فقط یک مجموعه اجرائی را نمی‌توان متولی مسائل اجتماعی دانست و همکاری همه سطوح اجرائی و برنامه ریزی در لایه‌های مختلف اجتماعی مورد نیاز است.

نوذر نخعی معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز توجه به ترجمان دانش را مهم دانست و گفت: باید بومی سازی دانش را به سمت اجرا سوق دهیم.

او با بیان اینکه تعدد سازمان‌های موازی در حوزه مسائل اجتماعی آفت است، اظهار داشت: تمام توان و ظرفیت‌های سازمانی موجود را باید در یک جریان غیرانتفاعی به کار گیریم.

محمد جعفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به دغدغه‌های بهزیستی در مسائل اجتماعی گفت: باید این برنامه ریزی‌ها از کف جامعه آغاز شود.

او تصریح کرد: فضای مجازی هم بستر مناسبی برای افزایش آگاهی‌های اجتماعی است که می‌توان این حلقه‌های سلامت را به یکدیگر متصل کرد.
احمد سعیدی فر مشاور مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: آینده نگری در حوزه مسائل اجتماعی ضرورتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، تغییرات اجتماعی کنونی طبیعی است و بر اساس شرایط قبلی و فعلی مسائل اجتماعی باید برای آینده برنامه ریزی کرد.

جلسه مشورتی با موضوع مسائل اجتماعی و بررسی روش‌های موثر در رفع و کاهش مسائل اجتماعی با حضور مدیر کل، معاون امور اجتماعی و مشاورین بهزیستی استان کرمان، مدیر کل بیمه خدمات درمانی، معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در محل دفتر مدیر کل برگزار شد.
انتهای پیام/

کد خبر 22761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد