۱۵۰۰ دانش‌آموزان و دانشجویان محروم قزوینی به تبلت و گوشی هوشمند برای تحصیل نیاز دارند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت:‌ ۱۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان قزوینی تحت سرپرست بهزیستی به واسطه محرومیت شدید به تبلت و گوشی هوشمند تلفن همراه برای تحصیل احتیاج مبرم دارند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قزوین،علیرضا وارثی ، با اشاره فرارسیدن سال تحصیلی جدید و مشکلات دانش‌آموزان و دانشجویان تحت سرپرستی بهزیستی اظهار داشت:‌ 1500 نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان قزوینی تحت سرپرست بهزیستی به واسطه محرومیت شدید به تبلت و گوشی هوشمند تلفن همراه برای تحصیل احتیاج مبرم دارند.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 742 دانش‌آموز و دانشجوی قزوینی تحت سرپرستی سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند اضافه کرد: از این تعداد 1910 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، 959 دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول، 719 دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم و 154 دانشجو هم در مقطع آموزش عالی تحصیل می‌کنند.

وارثی ادامه داد: بعضی از دانش‌آموزان و دانشجویان از خانواده‌های بدون سرپرست و محروم، حدود 100 نفر از آنها کودکانان و نوجوانان مراکز شبانه‌روزی ما و حدود 270 نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان امدادبگیر هستند که پدر و مادر ندارند و نزد خانواده‌های بستگان خود مثل عمه، عمو و دایی زندگی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با ذکر اینکه این دانش‌آموزان و دانشجوها از نظر دسترسی به نوشت‌افزار مشکلی ندارند گفت: خوشبختانه قبل از شروع سال تحصیلی 1100 بسته لوازم‌التحریر توسط سازمان بهزیستی و خیران تهیه و میان دانش‌آموزان و دانشجویان قزوینی تحت سرپرستی بهزیستی توزیع کردیم.

وارثی مشکل اصلی اداره کل بهزیستی استان قزوین در زمینه تحصیل این دانش‌آموزان و دانشجویان را نبود بودجه برای تهیه تبلت و گوشی هوشمند برای آموزش مجازی آنها دانست و افزود: در این زمینه با توجه به قیمت بالای اقلام یاد شده و بودجه کم قطعاً به مشکل برخواهیم خورد.

وی ادامه داد:‌ 1500 نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان قزوینی تحت سرپرست بهزیستی به واسطه محرومیت شدید به تبلت و گوشی هوشمند تلفن همراه برای تحصیل احتیاج مبرم دارند. البته مذاکراتی از سوی سازمان بهزیستی کل کشور با بنیاد مستضعفان برای تامین تبلت مورد نیاز انجام شده که امیدواریم در روزهای آینده این مذاکرات به ثمر برسد و تبلت‌های لازم در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان قرار بگیرد.

کد خبر 22741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد