وضعیت آموزش کودکان مددجوی بهزیستی، کار و معلول چند نفر تبلت دارند؟

مدیرکل بهزیستی استان تهران از تلاش برای تهیه تبلت و سایر اقلام آموزشی برای دانش‌آموزان تحت حمایت بهزیستی خبر داد و گفت: کودکان خیابان جمع‌آوری شده در مراکز نگهداری آموزش می‌بینند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران ، امین شاهرخی در گفت‌وگو با ایکنا، از پایش مرتب نیازهای مددجویان بهزیستی در شرایط کنونی سخن گفت و افزود: در حال حاضر به ابزار و وسایل آموزش آنلاین برای کودکان تحت حمایت بهزیستی نیاز داریم.

وی از همکاری و همت سازمان‌های مردم‌نهاد، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، برای تأمین اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان خبر داد و گفت: قرار شده ۲۷ هزار تبلت تهیه شود که بخشی از آن به گروه‌های هدف بهزیستی اختصاص داده می‌شود. البته بخشی از بودجه سازمان و بخشی از کمک‌های مردمی در قالب ایران همدل نیز به تهیه اقلام کمک آموزشی از جمله تبلت اختصاص خواهد یافت. بر همین اساس از تهرانی‌ها، خیران و هیئت‌های مذهبی دعوت می‌کنیم که به پویش ایران همدل به منظور تأمین کمک‌هزینه معیشت، اقلام کمک آموزشی و نوشت‌افزار، وسایل بهداشتی، درمانی و دارویی مددجویان بهزیستی بپیوندند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در خصوص نحوه آموزش کودکان خیابانی و کار با توجه به شرایط خاص حاکم بر مدارس، اظهار کرد: طرح ساماندهی کودکان کار آغاز شده اما به دلیل رعایت موارد بهداشتی نمی‌توانیم جمع‌آوری کودکان را به صورت گسترده انجام دهیم. پس از جمع‌آوری کودکان خیابانی، مددکاری لازم برای آنها و خانواده‌هایشان انجام می‌شود و یکی از مباحثی که در مراکز نگهداری کودکان خیابانی در نظر گرفته شده، آموزش آنهاست و به احتمال زیاد آموزش کودکان کار و خیابانی در همین مراکز صورت خواهد گرفت.

شاهرخی درباره مدارسی که از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد برای کمک به تحصیل کودکان کار و خیابان در حال فعالیت هستند بیان کرد: این مدارس نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال فعالیت هستند و بهزیستی بر عملکرد این مدارس ناظر است و خللی را در عملکرد آنها ایجاد نمی‌کند.

وی در مورد مشکلات مربوط به آموزش از راه دور کودکان معلول و استثنایی که توان استفاده از تبلت را ندارند و حضور آنها در آموزش حضوری نیز به دلیل اپیدمی کرونا نگران‌کننده است، گفت: بحث کودکان استثنایی بیشتر به آموزش و پرورش بازمی‌گردد و در این امر دخیل نیستیم. همچنین، شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ و کدهای دستوری #۹*۷*۷۳۳*، #۵*۵*۷۴۱* و #۳۰۰*۷۲۴* راه‌هایی هستند که مردم و خیران نیک‌اندیش می‌توانند حمایت‌های نقدی خود را از پویش ایران همدل واریز کنند.  

کد خبر 22738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد