هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی مددجویی در استان اردبیل احداث شد

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: از زمان احداث واحدهای مسکونی محرومین و مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی از سال ۸۸ تاکنون هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی احداث شده و در اختیار معلولین و خانوارهای مددجویی استان قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا ، بهزاد ستاری در نشستی با فرماندار خلخال افزود: در حال حاضر ۲۰۰ واحد مسکونی مددجویی در مناطق مختلف استان در حال احداث است که بخشی از این واحدها تا پایان امسال تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی از افزایش ۲ برابری کمک های بلاعوض بهزیستی برای احداث مسکن خانواده‌های دارای معلول در استان خبر داد و اظهارداشت: در حالی که سقف کمک بلاعوض به این خانوارها در سال گذشته در مناطق شهری ۷۰ میلیون ریال بود این میزان به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و در مناطق روستایی نیز از ۳۵۰ میلیون ریال به ۷۰۰ میلیون ریال در سال جاری افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: محدودیتی برای پرداخت اعتبارات کمک‌های بلاعوض و یا تسهیلات بانکی کم‌بهره برای ساخت مسکن محرومین ، نیازمندان به مسکن و مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی وجود ندارد و در صورت تامین زمین از سوی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و نهادها در مرکز و شهرستان‌ها ، بهزیستی برای ساخت مجتمع‌های مسکونی مددجویی به اندازه نیاز در مناطق مختلف اقدام می‌کند.

وی افزود: امسال هفت واحد مسکونی شامل پنج واحد مسکونی روستایی و ۲ واحد شهری در شهرستان خلخال احداث شده و در اختیار مددجویان زیرپوشش بهزیستی قرار گرفته و هم‌اکنون نیز ۶ واحد مسکن مددجویی در حال ساخت می‌باشد.

وی به پرداخت ۵۰ میلیون ریال کمک مالی بلاعوض ودیعه اجاره مسکن به مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر کمک  مالی بلاعوض مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت در شهرستان‌ها و ۱۵۰ میلیون ریال در مرکز استان در اختیار متقاضیان دریافت تسهیلات ودیعه اجاره مسکن قرار می‌گیرد.

فرماندار خلخال نیز در این نشست با اشاره به درآمد پایین عموم مردم و مشکل گرانی خرید و اجاره مسکن در این شهرستان گفت: بسیاری از متقاضیان دریافت مسکن اقدام ملی توانایی تامین ۴۰۰ میلیون ریال آورده اول برخورداری از این مسکن را ندارند.

فریدون بابایی اظهارداشت: با توجه به اینکه برخورداری از مسکن اقدام ملی که از سوی بنیاد مسکن استان اردبیل به تعداد ۱۲۰ واحد در خلخال احداث می‌شود، نیازمند تامین ۴۰۰ میلیون ریال آورده اولیه از سوی متقاضیان از جمله خانوارهای محروم و کم‌درآمد و ثبت در سامانه جامع اینترنتی متمرکز بوده و  بهزیستی و دیگر نهادهای حمایتی باید نسبت به حل این مشکل در مرکز کشور اقدام کنند.

کد خبر 22729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد