در رسانه|خانواده‌های دو معلولی اسدآباد صاحب خانه می‌شوند

ایسنا/همدان رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد از صاحب خانه شدن خانواده های دو معلولی این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

مرضیه نانکلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با همکاری بسیج سازندگی سپاه استان همدان و شهرستان اسدآباد برای مشارکت در ساخت ۱۰ واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول در اسدآباد اعلام آمادگی شده و هماهنگی لازم صورت گرفته که تاکنون در این راستا پنج واحد در دست ساخت و تکمیل بوده و عملیات اجرایی پنج واحد نیز هنوز آغاز نشده و در دست اقدام قرار دارد که با ساخت این تعداد واحدها ۱۰ خانواده دو معلولی در اسدآباد صاحب خانه خواهند شد.

وی با اشاره به مشکلات معلولان افزود: مناسب سازی معابر شهری برای تردد و زندگی آسان شهروندان دارای معلولیت، تأمین مسکن و اشتغال و خدمات توانبخشی از مهمترین دغدغه‌های این گروه به شمار می رود که نسبت به مرتفع شدن مشکلات این قشر توان یاب جامعه باید توجه ویژه ای داشت.

نانکلی با تأکید بر اینکه اگر بتوانیم نیاز مسکن و اشتغال مددجویان معلول را تأمین کنیم، گام مهمی در تأمین آسایش روحی آنها برداشته ایم، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته بخشی از نیازهای این گروه را تأمین کرده ایم اما در شرایط کنونی با افزایش هزینه های ساخت قادر به تأمین این نیاز نیستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۵۲ وظیفه با بیش از ۱۵۰ فرآیند بر عهده بهزیستی گذاشته شده است،  خاطرنشان کرد: این فعالیت ها در حوزه سلامت روان جامعه و بهتر زیستن از نقش مؤثری برخوردار بوده و تأثیرگذار است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد در پایان تصریح کرد: در حال حاضر ۳۷۰۰ نفر توان یاب و ۲۲۰  نفر تحت حمایت و پوشش بهزیستی شهرستان قرار دارند و خدمات لازم را به این افراد ارائه می شود.

کد خبر 22726

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد