بسیاری از مدیران و موسسان مهدهای فارس خواستار تعطیلی موقت هستند

مدیرکل بهزیستی فارس ,: شیوع کرونا، بسیاری از مهدهای کودک‌ استان را به تعطیلی کشانده است

مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به اینکه شیوع کرونا، بسیاری از مهدهای کودک‌ استان را به تعطیلی کشانده است، افزود: در حال حاضر خانواده‌ها حاضر به ثبت‌نام فرزندشان در مهدهای کودک نیستند و از همین رو، بسیاری از مدیران و موسسان مهدهای فارس خواستار تعطیلی موقت هستند.

سید محمدصادق کشفی‌نژاد  با بیان اینکه آمار شاغلان در مهدکودک‌های فارس ۳۶۰۷ نفر است، اظهار کرد: بیشتر این افراد بیکار شده‌اند و حتی صاحبان مهدهای کودک‌ هم در شرایط فعلی هیچ درآمدی ندارند.

وی با اشاره به اینکه دولت برای کمک به مراکز آسیب‌دیده از کرونا به‌ویژه مراکز تحت نظارت بهزیستی، تسهیلات با شرایط خاص در نظر گرفته است، افزود: تاکنون ۸۱۳ فقره پرونده از مراکز بهزیستی در سامانه کارا_کرونا به مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال معرفی و ثبت شده است.

کشفی‌نژاد ادامه داد: از این تعداد ۲۳۵ نفر از متقاضیان ۹۴ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند و پرونده ۵۷۸ متقاضی در نوبت دریافت قرار داد.

مدیر کل بهزیستی فارس ابراز امیدواری کرد با ارائه این تسهیلات بخشی از مشکلات ایجادشده بر اثر شیوع کرونا از بین برود.
، ۹۰درصد مهدهای کودک در شیراز در ساختمان‌های استیجاری فعالیت می‌کنند که جز راه‌افتادن پویش‌هایی برای تامین یا بخشش اجاره‌بهای آن‌ها در یکی دو ماه نخست شیوع بیماری، به فراموشی سپرده شدند، کلاس‌های  فوق برنامه تابستانه لغو شد و نام‌نویسی برای مهرماه به تعویق افتاد که سبب شد نبود درآمد چرخه‌ای نامطلوب ایجاد کند.

مهدهای کودک در شیوع بیماری باید تابع دستورالعمل‌های وزارت بهداشت باشند و با توجه به وضعیت قرمز در شیراز و هشدار در استان فارس بیشتر خانواده‌ها ترجیح می‌دهند با کمک خانواده احتیاجات خود را رفع کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی فارس نیز پیش از این به ایرنا گفته بود: ممکن است در برخی شهرستان‌ها کمیته پیشگیری از کرونا اعلام تعطیلی کرده باشد، به هر روی مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان کشور اعلام کرده است  که اگر شرایط هم قرمز باشد، تنها شیوه‌نامه‌های بهداشتی تغییر می‌کند؛ بدین‌معنا فاصله‌ها بیشتر می‌شود، روزهای حضور تغییر می‌کند و یا مثلا مجموعه‌ها دو شیفت می‌شوند.

معصومه فروتن افزود: سازمان بهزیستی تلاش بسیاری کرده است تا مهدهای کودک بتوانند از این روزهای دشوار عبور کنند. در مرحله نخست این رسته با عنوان شغل آسیب‌دیده از کرونا در وزارت کشور پذیرفته شد و می‌توانند در سامانه کاراکرونا درخواست وام با بهره ۱۲درصدی ثبت کنند، همچنین شاغلان این حوزه مشمول دریافت بیمه بیکاری کرونا شده‌اند.

کد خبر 22723

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد