مسائل اجتماعی به واکاوی علمی نیاز دارند

جلسه مشورتی با موضوع مسائل اجتماعی و بررسی روش های موثر در رفع و کاهش این مسائل با حضور مدیر کل ، معاون امور اجتماعی و مشاورین بهزیستی استان کرمان ، مدیر کل بیمه خدمات درمانی ، معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در محل دفتر مدیر کل برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان عباس صادق زاده مدیرکل ، با اشاره به اهمیت توجه به مسائل اقتصادی در خانواده ها  گفت : فقر فرهنگی و اجتماعی ناشی از مشکلات اقتصادی در سطح خانواده ها بسیار قابل توجه است .

وی وجود یک تشکل مردمی فعال در تولید فکر و اندیشه را ضروری دانست و افزود : ایجاد یک تشکل مردمی که بتواند در حوزه مسائل اجتماعی بین تفکر نسل پیشین و تفکر جدید با ایجاد یک هماهنگی طرح ها و برنامه های جدید خلق کند ، لازم است .  

صادق زاده خیرین ، پژوهشگران فعال و مطلعین اجتماعی دارای دانش اجتماعی و تجارب مثبت را بهترین افراد برای ورود به مسائل اجتماعی معرفی کرد و یادآور شد : مسائل اجتماعی به واکاوی علمی نیاز دارند تا با استفاده از خرد جمعی بتوان روش های برون رفت از چالش های اجتماعی را طراحی کرد .

مدیرکل بهزیستی استان کرمان ارتباط سازنده ، مستمر و آگاهانه سازمان ها را نیز در رفع و حل مسائل اجتماعی موثر دانست  و گفت : در همکاری های بین بخشی بسیاری از این مسائل قابل طرح و پیگیری است .

علیرضا وحید زاده معاون اجتماعی بهزیستی چگونگی استفاده متولیان برنامه ریزی و سیستم های اجرایی از ظرفیت های موجود  جامعه در حل و فصل مسائل متعدد اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و افزود : فقط یک مجموعه اجرائی را نمی توان  متولی مسائل اجتماعی دانست و همکاری همه سطوح اجرائی و برنامه ریزی در لایه های مختلف اجتماعی مورد نیاز است .

نوذر نخعی معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیر توجه به ترجمان دانش را مهم دانست و گفت : باید بومی سازی دانش را به سمت اجرا سوق دهیم .

وی با بیان اینکه تعدد سازمان های موازی در حوزه مسائل اجتماعی آفت است ، اظهار داشت : تمام توان و ظرفیت های سازمانی موجود را باید در یک جریان غیرانتفاعی به کار گیریم .

محمد جعفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به دغدغه های بهزیستی در مسائل اجتماعی گفت : باید این برنامه ریزی ها از کف جامعه آغاز شود .

وی یادآور شد : فضای مجازی هم بستر مناسبی برای افزایش آگاهی های اجتماعی است که می توان این حلقه های سلامت را به یکدیگر متصل کرد .

احمد سعیدی فر مشاور مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت : آینده نگری در حوزه مسائل اجتماعی ضرورتی است که نمی توان آن را نادیده گرفت . تغییرات اجتماعی کنونی طبیعی است و بر اساس شرایط قبلی و فعلی مسائل اجتماعی باید برای آینده برنامه ریزی کرد .

گفتنی است با تشکیل جلسات تخصصی با حضور کارشناسان حوزه مسائل اجتماعی در این زمینه تصمیم گیری می شود .

کد خبر 22719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد