در تصمیمات قضایی محدودیت ها و نظرات کارشناسی بهزیستی لحاظ شود

مدیرکل بهزیستی استان در دیدار با دادستان عمومی و انقلاب استان خواستار در نظر گرفتن محدودیت ها و نظرات کارشناسی بهزیستی در تصمیمات قضایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مدیرکل بهزیستی استان در جلسه هم اندیشی با  دادستان عمومی و انقلاب استان که به منظور انجام هماهنگی ها در ارتباط با فرآیند فرزندخواندگی و احکام مرتبط با امور شبه خانواده و ... برگزار شد ضمن قدردانی از همکاری های مجموعه قضایی با بهزیستی استان خواستار در نظر گرفتن محدودیت ها و نظرات کارشناسی بهزیستی در تصمیمات قضایی شد.

حمیدرضا الوند گفت: صدور احکام قضایی مرتبط با جداسازی کودکان در خانواده های فاقد صلاحیت، صدور حکم قضایی در ارتباط با مددجویان جهت پدیرش در خانه امن، معرفی گروههای هدف اورژانس اجتماعی و کمک تخصصی در راستای  تشکیل پرونده شخصیت برای نوجوانان نابهنجار از سوی بهزیستی به دایره قضایی. صدور شناسنامه برای کودکان بازمانده از تحصیل و ضوابط معرفی مراجعان به مراکز نگهداری با لحاظ محدودیتها و شیوع  بیماری کرونا از جمله مواردی است که می بایست مورد توجه جدی دادستان ها و قضات قرار گیرند و با  در نظر گرفتن محدودیت ها و نظرات کارشناسان بهزیستی احکام آنها صادر شود. 

الوند خاطرنشان کرد: بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی مقوله ای گسترده است و بدون همکاری و تعامل همه دستگاههای ذیربط نمی توان اقدامات اثرگذاری در این زمینه انجام داد. 

کد خبر 22712

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد