افتتاح مرکز توانبخشی روزانه سالمندان در سبزوار

مرکز توانبخشی روزانه سالمندان تابش سبزوار با هدف ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به سالمندان با ظرفیت اسمی 50 نفر کار خود را آغاز کرد.

بنا بر اعلام معاونت توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در شرایط حاضر و با وضعیت شیوع بیماری کرونا، بیشتر فعالیت‌های این مرکز و سایر مراکز توانبخشی به صورت مجازی و توانبخشی از راه دور اجرا می‌شود.
دکتر مسعود فیروزی در مراسم افتتاح این مرکز گفت: در حال حاضر تعداد بسیار کمی از سالمندان در مراکز توانبخشی شبانه‌روزی حضور دارند و تأکید ما نیز این است که سالمندان در خانواده نگهداری شوند.
وی خاطر نشان کرد: از آنجا که جامعه ی ایران رو به سالمندی می‌رود و همه‌ی افراد و خانواده‌ها توان نگهداری از سالمندان شان را ندارند راه‌اندازی مراکز توانبخشی سالمندان ضرورت دارد.
فیروزی در عین حال بر مراکز روزانه توانبخشی سالمندان تأکید کرد و گفت: باید خانواده‌ها را به این سمت و سو ببریم که سالمند در خانواده بماند و برای ساعات روز که بیشتر اعضای خانواده در بیرون از منزل هستند و به کار روزانه اشتغال دارند، سالمند به مراکز توانبخشی روزانه هدایت شود که هم از برنامه‌های شاد و مفرح این مراکز استفاده کند هم آموزش‌های توانبخشی را دریافت نماید تا زندگی شادتر و بهتری را سپری کند.
شایان ذکر است شهرستان سبزوار تا کنون دو مرکز شبانه‌روزی سالمندان زنان و مردان را داشته و این اولین مرکز روزانه توانبخشی سالمندان است که در این شهرستان کار خود را آغاز کرده است.

کد خبر 22694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد