تولید و توزیع ۱۰ هزار عدد ماسک توسط موسسه تحت نظارت بهزیستی استان در ایام کرونایی

تولید و توزیع ۱۰ هزار عدد ماسک توسط موسسه تحت نظارت بهزیستی استان در ایام کرونایی

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، لیلا حصاری مسئول مجتمع خدمات بهزیستی درجزین گزارشی از فعالیت ها و اقدامات  این مجتمع در شش ماه ابتدای سال ۹۹ ارائه کرد .

لیلا حصاری رئیس مجتمع خدمات بهزیستی شهر درجزین در ابتدا ضمن بیان این مطلب که مجتمع خدمات بهزیستی  درجزین از سال  ۱۳۶۷ فعالیت خود را آغاز کرده است و از جمله خدمات این نمایندگی در طی این سالها،  پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانش آموزی، پرداخت کمک هزینه ازدواج، پرداخت کمک هزینه لوازم توانبخشی،  پرداخت کمک هزینه توسعه اشتغال ، پرداخت کمک هزینه مناسب سازی، ، پرداخت کمک هزینه درمان و  ..... می باشد  افزودند :  مجتمع درجزین هم اکنون در حوزه توانبخشی  ۱۴۸ پرونده تشکیل و تعداد ۲۴ نفر مستمری بگیر،  تحت حمایت دارد.

وی تصریح کرد : از جمله خدمات ارائه شده  در شش ماهه ابتدای سال در این مرکز را می توان به پرداخت ۲  مورد وام اشتغال، پرداخت ۱۲ مورد کمک هزینه اشتغال، پرداخت ۳  مورد کمک هزینه درمان بیماری کرونا ، پرداخت ۷  مورد کمک هزینه مناسب سازی و اقدامات موثر دیگر اشاره داشت.

ایشان در ادامه افتتاح کارگاه خیاطی سفیر حجاب زیر نظر موسسه آوای سبز شهید شوکت پور در سال ۹۹ را از جمله اقدامات مثبت و تاثیرگذار با توجه به شرایط فعلی جامعه  پس از شیوع ویروس کرونا برشمرد و ابراز داشتند :  از هفته دوم فروردین ماه سال جاری تولید ماسک توسط این موسسه در کارگاه خیاطی سفیر حجاب درجزین با همکاری سپاه، پایگاه مقاومت بسیج شهید مطهری آغاز شده است که در این همکاری تهیه مواد اولیه توسط سپاه و تحویل جهت دوخت، پرس، ضدعفونی، بسته بندی و پانچ به موسسه و در نهایت توزیع ماسک های تولید شده توسط سپاه، مراکز و موسسات تحت نظارت بهزیستی به صورت رایگان میان نیازمندان شهر درجزین انجام شده است.

رئیس مجتمع خدمات شهر درجزین گفت : در کارگاه خیاطی سفیر حجاب برای ۱۰ نفر بصورت پایدار ایجاد اشتغال شده است که از این تعداد نیرو بکار گیری شده ۶ نفر زن سرپرست خانوار می باشند و تاکنون در این کارگاه ۱۰ هزار  عدد ماسک دوخته و توزیع شده است. این کارگاه خیاطی در حال حاضر دوخت لباس های نظامی و چادر ملی را نیز در مرحله تولید دارد.

 وی افزود : برگزاری کلاس های آموزشی پیشگیری از ویروس کرونا  با دعوت از پرشک متخصص برای مددجویان، تهیه  و توزیع ۲۵۰ بسته بهداشتی (شامل محلول ضدعفونی دست، مایع و بروشور آموزشی) توزیع ماسک و توزیع ۲۰۰۰ محلول ضدعفونی سطوح، ماسک و دستکش در محلات شهر درجزین از دیگر اقدامات موثر مجتمع خدمات بهزیستی درجزین در ایام کرونایی می باشد.

لیلا حصاری گفت : توزیع ۳۵۰  عدد سبد کالا عیدانه (شامل برنج، روغن، ماکارونی، چای، قند، گوشت و مرغ، رب گوجه فرنگی، تخم مرغ، شکلات، تن ماهی و... و.) و تخصیص اعتبار خرید پوشاک، بخشی از خدمات همکاران ما به مناسبت نوروز ۹۹ نیز بوده است.

همچنین ایشان اذعان داشتند : توزیع مرغ در بین ۴۰۰ خانوار مددجوی و سالمند در ۳ روز متوالی به مناسبت اعیاد شعبانیه، توزیع ۵۶۰ عدد سبد کالا در ماه مبارک رمضان  ، توزیع گوشت قربانی به مناسبت عید قربان برای ۳۰۰ نفر، توزیع ۴۰۰ عدد غذای گرم بین مددجویان به مناسبت عید غدیر، کمک هزینه تهیه دو سری جهیزیه، توزیع ۲۸۰ عدد سبدکالا همزمان با دهه اول ماه محرم و اهدای ۳ کولر به توانخواهان تحت حمایت از خدمات شش ماهه اول مجتمع بهزیستی در سال ۹۹ بوده است.

ایشان در پایان : تمرکز اصلی ما در جذب و جلب مشارکت های مردمی و خیرین در راستای تسریع کمک رسانی به جامعه هدف تحت حمایت است و در تحقق این هدف والا همکاران ارزشمندی همانند موسسه آوای سبز شهید شوکت پور را در کنار خود داریم و جا دارد از خدمات و فعالیت های ارزشمند این موسسه کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

کد خبر 22692

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد