۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲

معاون اجتماعی بهزیستی گلستان : تا کنون هیچ گونه گزارشی از وجود بیماری کرونا در مراکز مشاهده نشده است

در حال حاضر 311 کودک در گلستان با حکم و معرفی مرجع قضایی نزد خانواده سببی و نسبی نگهداری میگردند
معاون اجتماعی بهزیستی گلستان : تا کنون هیچ گونه گزارشی از وجود بیماری کرونا در مراکز مشاهده نشده است

معاون اجتماعی بهزیستی استان صبح امروز در نشست هم اندیشی با کارشناسان حوزه های تخصصی که با هدف بررسی عملکرد و نقاط قوت وضعف این معاونت در 6ماهه ابتدای سال و پیش بینی و تدوین برنامه ها در 6ماهه دوم سال برگزارشد، برنظارت دقیق تر و ارتقاء کیفیت خدمات مراکز غیردولتی و مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی تاکید نمود.

خانم معصومی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ماه های اخیر گفت:خوشبختانه با نظارت و پیگیری کارشناسان و همکاری و تعامل دوطرفه با مراکز ، تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر وجود بیماری دراین مراکز مشاهده نشده است. 
وی افزود: قریب به 9هزار کودک در حال حاضر در 241 مهدکودک در سطح استان خدمات آموزشی و مراقبتی دریافت می کنند   ، که ازین تعداد بیش از یکهزار و 900کودک در روستاها و حاشیه شهرها از طرح  یک وعده غذای گرم بهرمند شدند.
ایشان  همچنین از تامین شهریه کودکان خانواده های کم درامد مهدهای کودک به تعداد 800کودک در سال گذشته خبرداد و خاطر نشان ساخت: به توسعه و تجهیز 12 روستا مهد و  3 آدینه مهد در سطح استان کمک شد.


خانم معصومی گفت: در حال حاضر 311 کودک در گلستان با حکم و معرفی مرجع قضایی نزد خانواده سببی و نسبی نگهداری میگردند که این سازمان بخشی از هزینه های نگهداری؛ تغذیه، تحصیل، بهداشت، درمان و ...را به این خانواده ها اهدا می کند.
وی همچنین از پذیرش  14 کودک و نوزاد 0تا 3سال  در تنها مرکزدولتی نگهداری کودکان ( شیرخوارگاه) گرگان از ابتدای سال جدید خبرداد و افزود: در 6ماهه نخست امسال 14 نوزاد نیز با حکم قضایی به فرزند خواندگی و سرپرست دائم سپرده شدند ودر حال حاضر نیز 194 کودک دختر و پسر در دو رده سنی 6تا12 سال  و 12تا18 سال در مراکز نگهداری شبانه روزی کودکان بی سرپرست نگهداری می شوند.

کد خبر 22678

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد