تأثیر ناگوار ویروس کرونا روی افراد دچار معلولیت ذهنی

گروهی از متخصصان در نامه‌ای به ژورنال روان‌پزشکی آمریکا گفتند ویروس کرونا روی افرادی که دچار معلولیت ذهنی هستند، تأثیر ناگواری داشته است.

گروهی از متخصصان به ژورنال روان‌پزشکی آمریکا گفتند بیماری ویروس کرونا تأثیر ویژه‌ای روی افراد دچار معلولیت ذهنی و جسمی داشته و آنها نیاز به حمایت ویژه دارند.

دکتر جان کنستانتینو، مدیر مرکز تحقیقات معلولیت‌های ذهنی و رشد در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن و جمعی از همکاران وی در سایر مؤسسات گفتند: بسیاری از این افراد حمایت‌های اساسی موردنیاز خود را از دست داده‌اند و نمی‌توانند از خود دفاع کنند.

فناوری مبتنی بر وب غالباً برای آنها مفید نیست و بسیاری نمی‌توانند درک کنند که برای محافظت از این ویروس چه باید بکنند.

آنها در این نامه گفتند: افراد دچار ناتوانی‌های ذهنی و رشدی با شیوع کرونا به‌طور نامتناسبی منزوی شدند و شدت این انزوا باعث تضعیف جامعه برای همه شهروندان است. محققان معتقدند بیشتر این افراد در محیط زندگی خود به مراقبت شخصی یا حمایت درمانی احتیاج دارند؛ چیزهایی که بسیاری از آنها در طی شیوع کرونا دسترسی خود را به چنین مواردی به‌طور موقت از دست داده‌اند.

بازگرداندن این امور باید در اولویت باشد، اما کادری که به‌صورت حضوری کنار این بیماران هستند باید از محافظت خود در برابر ابتلا به کرونا اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 22666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد