بسته‌های آموزشی «بتا بهزیست» در مراکز توانبخشی روزانه اوتیسم بهزیستی خراسان رضوی توزیع شد

با هدف به‌آموزی کارکنان و تقویت زمینه‌های آموزش از راه دور، بسته‌های آموزشی در مراکز اوتیسم استان خراسان رضوی توزیع شد.

به گفته‌ی کارشناس اوتیسم بهزیستی خراسان رضوی، این بسته‌ها شامل مجموعه‌ای از اطلاعات و آگاهی‌های مدون در خصوص اختلالات اوتیسم است که به صورت دی‌وی‌دی‌های آموزشی تهیه شده و در آنها، یک متخصص اختلالات اوتیسم، این مطالب را تدریس می‌کند.

سمانه طاهری‌زاده گفت: این بسته‌ها با هدف به‌آموزی کارکنان مراکز توانبخشی اوتیسم و با توجه به شرایط شیوع کرونا در جامعه، تهیه و ارسال شده است. وی افزود: 9 دی‌وی‌دی آموزشی این بسته‌ها شامل علائم و نشانگان اوتیسم، غربالگری و تشخیص، مداخلات والد محور، مداخلات مرکز محور در 5 زمینه شامل روش تیچ، روش ای‌بی‌ای، روش تامل همه‌جانبه، روش حسی و بازی و نیز دوران بلوغ کودکان اوتیسم می‌باشد.

وی افزود: این بسته‌های آموزشی علاوه بر مراکز توانبخشی خاص اوتیسم، در هفته‌ی جاری در اختیار مرکز شکوفه‌های فریمان که مرکز توانبخشی چند معلولیتی است و کودکان دارای اختلال اوتیسم نیز در آن آموزش می‌بینند قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است بیماری اوتیسم، یک اختلال عصبی رفتاری است که در سال‌ها و دهه‌های اخیر در سراسر جهان رو به افزایش گذاشته و مبتلایان به این اختلال، باید با اقدامات توانبخشی و آموزش‌های رفتاری، وضعیت خود را بهبود ببخشند زیرا برای این اختلال، تا کنون درمان قطعی پیشنهاد نشده است.

کد خبر 22661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد