مهد کودک فضایی چند جانبه برای رشد، تکامل و تعالی همه‌جانبه کودکان است

در برنامه‌ای تلویزیونی با موضوع مهدهای کودک، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: مهد کودک فضایی چند جانبه برای رشد، تکامل و تعالی همه‌جانبه کودکان است.

دکتر حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در برنامه تلویزیونی که در شبکه خبر برگزار شد، گفت: آیین‌نامه کار مشترک بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش بود و به کمیسیون اجتماعی دولت فرستاده شد و پس از اصلاحات فراوانی که صورت گرفت درنهایت در هیات دولت مصوب شد.

وی گفت: حدود ۳۰ سال گذشته شورای انقلاب فرهنگی در مصوبه‌ای اعلام کرد که مراکز مهدکودک به عنوان مراکز آموزشی تلقی می‌شوند.

دکتر مسعودی فرید با بیان اینکه مهدکودک‌ها چندین کارکرد دارند، تصریح کرد: مهد فضایی برای رشد، تکامل و تعالی همه‌جانبه کودکان است، چندین سال است که در سازمان بهزیستی طرح مشترکی با آموزش و پرورش و وزارت بهداشت به عنوان تکامل اوان کودکی داریم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: کمک به بحث سیاست‌های جمعیتی نیز از دیگر کارکردهای مهدهای کودک است. همچنین غربالگری کودکان از لحاظ معلولیت‌ها در مهدها انجام می‌شود.

وی گفت: در قانون نیز گفته شده است که شاخص‌های آموزشی و پرورشی با آموزش و پرورش است، در ماده یک نیز برنامه اینطور تعریف شده است که برنامه مجموعه فعالیت‌ها و خدماتی است که در حوزه‌های مرتبط از نظر فضای فیزیکی، تجهیزات، نیروی انسانی، ایمنی و مراقبت، شهریه، رتبه‌بندی و خدمات اجتماعی پیشگیرانه از معلولیت‌ها باید توسط بهزیستی انجام شود.

دکتر مسعودی فرید در پایان آمادگی سازمان بهزیستی برای هرگونه همکاری جهت ایجاد مدیریت واحد در اداره مهدهای کودک در راستای بیانات مقام معظم رهبری را اعلام کرد.

کد خبر 22654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =