خدمات مشاوره ژنتیک  بهزیستی برای سه هزار زوج خدابنده ای

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده با بیان اینکه ریسک تولد فرزند معلول برای افراد دارای معلول در خانواده، نسبت فامیلی زوجین و سن بالا برای زنان، بیشتر از سایرخانواده هاست، افزود؛ با انجام مشاوره های پیش از ازدواج و قبل از بارداری، احتمال تولد فرزند معلول بطور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان خدابنده، عصمت نصیری قیداری به نقش مشاوره های ژنتیک در بروز و کاهش معلولیت اشاره کرد و افزود؛ بهمین منظور یک مرکز مشاوره ژنتیک در سطح شهرستان فعال است و خدمات مشاوره ای ارائه میدهد.
این مقام مسئول به هزینه های مشاوره و آزمایشات ژنتیک اشاره کرد و گفت؛ هزینه این خدمات برای جامعه هدف بهزیستی رایگان است و این در حالی است که تا کنون هزینه آزمایشات ژنتیک برای جامعه هدف نیز تا سقف پنج میلیون تومان ازسوی بهزیستی پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه در صورتی که در غربالگری بارداری مشخص شود ریسک بارداری بالاست، جهت اطمینان از سلامت جنین تست آمنیوسنتز انجام می شود.
وی در خصوص هزینه تست آمنیوسنتز نیز اظهار کرد، هزینه انجام این آزمایش حدود دو میلیون تومان است و بهزیستی این هزینه را برای جامعه هدف خود پرداخت می کند.
وی ادامه داد؛ طرح غربالگری ژنتیک از سال ۹۶ شروع شده و در این مدت تعداد سه هزارو هشتادو پنج نفر غربالگری ژنتیک شده اند  .

کد خبر 22618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد