بازدید استاندار کردستان از مرکز جامع درمان اعتیاد در سنندج

بهمن مرادنیا استاندار کردستان همراه با سردار آزادی فرماندهی نیروی انتظامی، سیدصباح قریشی مدیر کل بهزیستی استان و جمعی دیگر از مدیران از مرکز جامع درمان اعتیاد با هدف تکمیل فرایند درمان که در حال راه اندازی در شهرستان سنندج است، بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان ناصر کریمیان معاون پیشگیری بهزیستی کردستان در این بازدید اظهار کرد: این مرکز با تجمیعی از روشها و پروتکلهای درمان در آینده نزدیک برای معتادان راه اندازی می شود.
وی در خصوص فرایند این طرح افزود : فرد پس از پذیرش در یک الی دو هفته وارد فاز سم زدایی می شود و سپس در سه ماه و نیم بعدی براساس پروتکل اجتماع درمان مدار و بصورت اقامتی تحت درمان‌های جسمی، روانی و اجتماعی قرار می‌گیرند.
کریمیان ادامه داد: مسئولیت اداره امور داخل این مرکز از نظافت گرفته تا شستشو و آشپزی برعهده خود بیمار است. 
وی افزود: بعد از مرحله سم زدایی و اقامتی فرد بهبود یافته براساس درمان سرپایی و با کمک گروه‌های خودیار NA  به مدت ۸ ماه به شکل سرپایی تحت نظر طرح مدیریت مورد در جلسات آموزشی شرکت می‌کنند. در این ۸ ماه در ۵۲ جلسه آموزشی ( ۳ ساعته) حضور می یابد. 
معاون پبشگیری بهزیستی کردستان تصریح کرد: در این مراکز مهارتهای فنی و حرفه ای و مهارت آموزی نیز به بیماران فاقد شغل و حرفه آموزش داده می شود و در پایان اقامت، افرادی که سرپناه و خانواده ندارند جهت اسکان و اقامت به مراکز اقامتی توانمندسازی ارجاع داده می‌شوند.
وی گفت: در صورت داشتن شغل با کمک مددکار به شغل سابق خود باز می‌گردند و در غیر این صورت با مهارت آموزی به اشتغال آنان کمک می‌شود.
کد خبر 22617

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد