حکم عزل مسئولان نگهداری کودکان کار در زیرزمین صادر شد

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از برخورد قاطعانه با مسئولان نگهداری کودکان کار و خیابان در زیرزمین اداره بهزیستی شاهین شهر خبر داد و گفت: بر این اساس حکم عزل رئیس و معاون بهزیستی این شهرستان صادر شد و تخلف اداری آنان پیگیری می‌شود.

حبیب الله مسعودی فرید روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ماجرای نگهداری کودکان کار و خیابان طی جلسه ای بررسی و مشخص شد دو اشکال عمده در بروز آن وجود داشته،  اول آنکه این کودکان در طرح ضربتی فرماندهی شاهین شهر شناسایی شده بودند که بهزیستی با طرح‌های ضربتی موافق نیست.

وی ادامه داد: اشکال دوم این بوده که این طرح ضربتی روز پنجشنبه شروع شده که معمولا پنجشنبه‌ها زمان مناسبی برای اجرای طرح‌های ساماندهی نیست چون روز بعد از آن تعطیل است. از سوی دیگر طی بررسی ها مشخص شد که رئیس بهزیستی شهرستان برای نگهداری این کودکان، تدبیر لازم را نکرده است.

معاون بهزیستی گفت: با توجه به نبود محل نگهداری کودکان کار و خیابان در شاهین شهر و فاصله کم این شهرستان با اصفهان، این امکان وجود داشت که کودکان را به اصفهان انتقال دهند اما این کار صورت نگرفته است. از سوی دیگر فرد مراقب کودکان با اینکه در همان ساختمان حضور داشته اما برای ساعتی نزد کودکان نبوده و این مساله باعث نگرانی کودکان شده بود که فکر کرده بودند کسی در ساختمان نیست و آنها تنها مانده اند که این مساله مصداق کودک‌آزاری و تخلف بوده است.

مسعودی فرید تاکید کرد: بهزیستی، سازمان دوستدار کودک است و یکی از ماموریت‌های اورژانس اجتماعی، مقابله با کودک آزاری است؛ ما نیز پس از اطلاع از نگهداری کودکان در آن شرایط بلافاصله پیگیری ها خود را آغاز کردیم و حکم عزل رئیس و معاون بهزیستی شاهین شهر صادر شده و به تخلفات اداری معرفی می‌شوند تا با این اقدام غیرمسئولانه برخورد کامل شود.

وی ادامه داد: با برخوردها و طرح های ضربتی این مدلی مخالف هستیم؛ بهزیستی سیاست‌ها و رویکردهای خود را در ساماندهی کودکان کار و خیابان اعلام کرده است؛ رویکرد بهزیستی در این موارد، رویکرد مددکاری اجتماعی و مدیریت موردی است به آن معنا که خانواده کودکان کار و خیابان به طور موردی بررسی می‌شوند که به چه دلیل کودک در خیابان است.

معاون بهزیستی تاکید کرد: پیگیری ها انجام شده و افراد مسئول در نگرانی کودکان، حتما نتیجه اعمال خود را خواهند گرفت؛ همچنین تلاش می‌کنیم پیگیری بیشتری در زمینه کودکان کار و خیابان داشته باشیم که شاهد این مسائل نداشته باشیم.

مسعودی فرید با قدردانی از رسانه ها برای پیگیری اینگونه موارد، یادآور شد: این کودکان نگهداری شده در آن وضعیت، شماره تلفنی نداشتند که با خانواده آنان تماس بگیرند یا اینکه از ترس شماره تلفن نداده بودند اما به هر حال نگهداری آنان در آن شرایط، تخلف بوده است.

کد خبر 22616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =