حمایت از کودکان تحت سرپرستی بهزیستی قزوین ۱۰۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از افزایش ۱۰۰ درصدی حمایت از کودکان تحت سرپرستی این سازمان در دولت یازدهم و دوازدهم از طریق رشد یارانه مراکز غیردولتی نگهداری کودکان بد و بی سرپرست و همچنین امداد ماهیانه فرزندان تحت مراقبت در خانواده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قزوین،علیرضا وارثی در جلسه با ریس دادگستری استان افزود: در حال حاضر ۱۳۸ فرزند اعم از نوزاد، کودک و نوجوان در مراکز نگهداری بهزیستی استان در گروه های مختلف سنی صفر تا سه سال، سه تا ۶ سال، ۶ تا ۱۲ سال و ۱۲ سال به بالا نگهداری می شوند.
وی اظهار داشت: هم اکنون ۶ مرکز نگهداری مسوولیت سرپرستی این کودکان را بر عهده دارند که چهار مرکز نگهداری به صورت خصوصی و خیریه و ۲ مرکز سنی صفر تا سه سال و سه تا ۶ سال به صورت دولتی و حاکمیتی اداره می شود.
وارثی با اشاره به تاسیس چهار مرکز نگهدادی کودکان بی سرپرست در استان اضافه کرد: به منظور افزایش سطح دسترسی جامعه به خدمات ویژه رفاه کودک وخانواده، فراهم کردن امکان مراقبت از کودکان درساعت عدم حضور سرپرستان، آموزش مهارت های زندگی به کودکان برپایه فرهنگ دینی وملی وآموزش سرپرستان در راستای ارتقای سطح مهارت های والدین،  مراکز رفاه کودک و خانواده در این مراکز ارایه می شود. 
وی افزود: هر یک از فرزندان تحت پوشش این سازمان در صورتی که بخواهند تحصیلات خود را پس از ۱۸ سالگی ادامه دهند، از بسته‌های حمایتی ویژه‌ای تا پایان مقطع دکتری بهره‌مند خواهند شد.
وارثی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال و ازدواج برای کودکان و نوجوانان بالای ۱۸ سال از دیگر اهداف سازمان بهزیستی است و در این خصوص تسهیلات بانکی لازم پرداخت می‌شود.
این مسوول تصریح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی مبلغ غذای گرم ویژه مهدهای کودک روستایی،  شهریه کودکان خانواده های کم درامد، کمک هزینه ایجاد ، گسترش و پایداری مهدهای کودک حاشیه،  کمک به توسعه و تجهیز مهدهای کودک روستایی و کمک به تامین شهریه کودکان معلول خانواده های کم درامد از دیگر اقدامات این سازمان عنوان کرد.
بهزیستی قزوین دارای ۱۱۰ هزار مددجو است.

کد خبر 22614

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد