تحقق بیش از ۹۰ درصدی تعهدات استان در حوزه اعتیاد

وارثی گفت: براساس سیاست گذاری ابلاغی و اعتبارات واصله از منابع ملی و استانی بالغ بر ۹۰ درصد از موارد ضروری استان در حوزه اعتیاد تحقق یافته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به دستاورد ها و اقدامات مهم این اداره در حوزه پیشگیری از معلولیت بیان کرد: برنامه غربالگری شنوایی ۳تا ۵ سال برای اولین بار در کشور در سال ۱۳۹۴ به صورت آزمایشی در استان قزوین به همراه ۱۲ استان دیگر آغاز شده است و بعد از آن هرساله این طرح در سطح مهاد کودک استان برای کودکان ۳ تا ۵ سال انجام می شود.

وی گفت: هدف از اجرای طرح شناسایی به موقع کودکان مبتلا به اختلالات شنوایی و آگاهسازی خانواده ها برای پیگیری به موقع و درمان قبل از ورود به دبستان و شدت یافتن اختلال می باشد.

وارثی اظهار کرد: فعالیت ها در حوزه ژنتیک طی این دو دوره وسعت یافته و هدفمند شده است که شامل غربالگری اختلالات ژنتیک افراد ۱۵ تا ۲۵ سال می باشد که از سال ۹۴ به بعد اجرای برنامه مشاوره ژنتیک معلولین تحت پوشش سازمان از سال ۹۸  که همگی منجر به پیشگیری از معلولیت و فراهم نمودن امکان تهیه نقشه معلولیت در استان گردیده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اقدامات حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد: اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان با هدف کاهش فردگرایی و رقابت جویی ناسالم و افراطی و افزایش روحیه، مشارکت جویی برای دانش آموزان پایه هشتم متوسطه اول که این طرح پس از ۳ سال اجرا و بازبینی های مکرر، تکمیل و به آموزش و پرورش واگذار گردید. 

وی با اشاره به حوزه مشاوره و امور روانشناختی افزود: افزایش تعداد مراکز مشاوره، تخصصی شدن مراکز، افزایش خدمات در حوزه یارانه، اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ ساله جهت تشخیص زود هنگام کودکان و آموزش به والدین در زمان طلائی غربال در مهاد کودک، تهیه و تدوین بسته آموزشی مهارتهای زندگی از جمله اقدامات این حوزه می باشد.

   

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ضمن اشاره به فعالیت حوزه اعتیاد اضافه کرد: تاسیس و راه اندازی مراکز درمان اعتیاد با رویکردهای جدید و مرکز جامع درمان اعتیاد در سال ۹۹، تاسیس و راه اندازی مرکز درمان اعتیاد ویژه زنان مبتلا به اعتیاد، تاسیس و راه اندازی مرکز سرپناه شبانه ویژه ی مصرف کنندگان بی خانمان، تاسیس و راه اندازی مرکز توانمندسازی و جامعه پذیری بهبودیافتگان، تاسیس و راه اندازی مرکز درمان دادگاه مدار و مدیریت مورد در راستای بهبودی، حمایت های اجتماعی و در نهایت مانای در درمان و راه اندازی موبایل سنتر از اقدامات این حوزه می باشد.

وارثی گفت: براساس سیاست گذاری ابلاغی و اعتبارات واصله از منابع ملی و استانی بالغ بر ۹۰ درصد از موارد ضروری استان در حوزه اعتیاد تحقق یافته است.

کد خبر 22571

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد