در صورت عدم موفقیت پویش همکلاسی مهربان، شاهد افزایش آمار بازماندگان از تحصیل خواهیم بود

نشست خبری پویش مردمی همکلاسی مهربان ویژه دانش آموزان نیازمند مازندران با حضور مسئولان استانی و اصحاب رسانه جهت اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و حساس سازی خیرین و مردم مازندران نسبت به کمک در تهیه تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان کم برخوردار استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران، وحید حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با بیان اینکه  حدود ۵ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز نیازمند تحت سرپرستی بهزیستی مازندران است گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در حوزه توانبخشی و معلولان و ۲ هزار و ۶۶۶ نفر در حوزه آسیب کودکان کار و خیابانی و بی سرپرست و بدسرپرست نیازمند این امکانات سخت افزاری آموزشی هستند.
 
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی مازندران افزود: ۳ هزار نفر از این دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی،  هزار و ۵۰۰ نفر در مقطع راهنمایی و هزار نفر از آن‌ها در  مقطع دبیرستان در حال تحصیل هستند.
 
حسین زاده با اشاره به بحث دغدغه‌های آموزشی، تبلت و گوشی های هوشمند را یکی از ملزومات تحصیل در شرایط فعلی عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی پویش همکلاسی مهربان به آگاهی جامعه در بخش آموزش مجازی دانش آموزان در شرایط کرونا و اهمیت تهیه گوشی هوشمند برای دانش آموزان کمک شد، در سال گذشته ۵۰۰ بازمانده از تحصیل داشتیم اگر امروز این پویش جواب ندهد سال بعد شاید هزاران بازمانده از تحصیل داشته باشیم.
 
این مسئول عنوان کرد: در بحث آسیب های فضای مجازی باید بگوییم که این فضا هم فرصت و هم تهدید است  و از آنجاییکه که ما بدون آموزش و آمادگی کودکان را وارد این فضا کردیم، جنس آسیب ها کودکانه شد و آنها درگیر فضاهای مجازی شدند.
 
وی با اشاره به تعدادی از آسیب‌های موجود در فضای مجازی که دانش آموزان را مورد هدف قرار می‌دهد، عنوان کرد: کاهش هوش هیجانی، بلوغ زودرس، ناهنجاری رفتاری و پرخاشگری و مهمتر از همه کم توجی از جمله ـسیب هایی است که در پی حضور بی رویه دانش آموزان در این فضا ایجاد خواهد شد.
 
حسین زاده با بیان اینکه امروز در عصر مهارت آموزی قرار داریم، گفت:  امروز مهارت‌ها باید در خانواده ها نهادینه شود، پویش در خانه ماندن نیز ابتدا نیاز به آموزش و نهادینه کردن این مهارت دارد در غیر اینصورت نه تنها کارکرد خود را از دست می دهد بلکه بدل به چالشی عمیق خواهد شد.
 
وی در پایان با تاکید بر تلاش بهزیستی در به حداقل رساندن آمار بازماندگان از تحصیل ،از اصحاب رسانه خواست تا اهداف این پویش را در شبکه‌های مجازی نشر داده و از آن حمایت کنند.

کد خبر 22568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد