فراخوان همایش ادبیات عاشورایی ویژه خانواده بزرگ بهزیستی گروه هدف، کارکنان و خانواده آنها

مدیرکل بهزیستی فارس برگزاری شانزدهمین همایش هیئت فرهنگی مذهبی «محبین اهل بیت (ع)» اداره کل بهزیستی فارس

سید محمد صادق کشفی نژاد» با اشاره به فعالیت هیئت فرهنگی مذهبی «محبین اهل بیت (ع)» اداره کل بهزیستی فارس در گفتگو با خبرگاران گفت: اعضای این هیئت که از سال 84 تشکیل شده است، مدیران کل سازمان در این سال ها، چند تن از معاونین و تعدادی از کارکنان و جامعه هدف بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: هدف اصلی تشکیل این هیئت، برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای برگزاری همایش ادبیات عاشورایی با هدف توانمندسازی اجتماعی، فرهنگی و مذهبی گروه هدف و کارکنان و پایه گذاری یک فعالیت فرهنگی، مذهبی غنی و مستمر در سطح کشوری، منطقه ای و فرا کشوری است.

وی اضافه کرد: فراخوان همایش ادبیات عاشورایی ویژه خانواده بزرگ بهزیستی گروه هدف، کارکنان و خانواده آنها که شامل شعر و دل نوشته است از سال 84 به صورت استانی و از سال 89 تاکنون به صورت کشوری و با ارسال فراخوان به ادارات کل بهزیستی استان های سراسر کشور به کار خود ادامه داده است.

کشفی نژاد تاکید کرد: شیوه انتخاب موضوع سال آتی همایش با هماهنگی و یک سال قبل در روز برگزاری همایش اعلام می شود که هشتمین همایش با موضوع «نماز عاشورا»، نهمین همایش با محوریت «آیه های نی»، دهمین همایش با موضوع «خطبه های نور»، یازدهمین همایش «ساقی عطشان کربلا»، دوازدهمین همایش « فرزندان امام حسن (ع) در کربلا»، سیزدهمین همایش» «از امام حسین (ع) تا حضرت مهدی (عج)»، پانزدهمین همایش «کوچکترین و مسن ترین سرباز کربلا» برگزار شد.

وی ادامه داد: امسال در شانزدهمین همایش با موضوع «غدیر شام» به خطبه خوانی امام سجاد (ع) در شام و ارتباط آن با خطبه خوانی پیامبر اکرم (ص) در غدیر خم برگزار می شود.

مدیر کل بهزیستی فارس عنوان کرد: با توجه به موضوع همایش، پوستر فراخوان طراحی می شود و علاوه به درج در پورتال اداره کل بهزیستی استان به صورت پست به ادارات کل بهزیستی کشور ارسال می شود.

وی افزود: پس از اتمام مهلت مقرر و دریافت آثار که از طریق فضای مجازی و شماره اعلام شده و پورتال اداره کل انجام می شود، داوری توسط هیئت داوران در استان انجام خواهد شد.

کشفی نژاد اعلام کرد: از منتخبین برای حضور در همایش و قرائت اثر خود دعوت می شود تا در این همایش که هر ساله در شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار می شود، شرکت کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته گزیده اشعار و دل نوشته های پانزدهمین همایش در قالب کتاب عاشورا و بالندگی به چاپ رسید و همراه با لوح فشرده شده همایش بین ادارات کل بهزیستی سراسر کشور برای اطلاع رسانی توزیع شد و امسال با توجه به شرایط کرونا احتمالا در برگزاری همایش به صورت حضوری تغییراتی داریم که پس از دریافت آثار و نهایی شدن برنامه اعلام خواهد شد.

کشفی نژاد با اشاره به اقدامات انجام شده برای گسترش فراخوان گفت: امسال با برنامه ریزی انجام شده و همراهی مدیرکل بهزیستی و دفتر امور فرهنگی بهزیستی کشور و پیگیری و مکاتبه معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به منظور گسترش فراخوان در ابعاد بیشتر جامعه هدف، مکاتباتی از طریق استان و دبیرخانه همایش با سایر استان ها به منظور معرفی رابطینی در این امر به انجام رسیده است.

وی افزود: در نظر داریم که غیر از همکاران سازمان در سطح کشور و تمامی استان ها و خانواده آنها، تمامی جامعه هدف که می تواند شامل افراد دارای معلولیت (بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی ، ضایعات نخاعی )، سالمندان ، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنان، فرزندان شبه خانواده و ترخیصی، افرادمعتاد بهبود یافته، دانشجویان تحت حمایت کارکنان مهدهای کودک، مراکز و موسساتی که از سازمان مجوز اخذ کرده اند و ... در گستره فراخوان امسال قرار گیرند.

کشفی نژاد با اشاره به مهمترین دستاوردهای این همایش بیان کرد: حضور جامعه هدف و کارکنان در قالب خانواده بزرگ بهزیستی علاوه بر تعامل مثبت و سازنده باعث شده که زمینه مطالعه و شناخت ابعاد و اهداف کربلا مهیا و شناسایی و استعدادیابی اهل قلم مشهود شود و هر سال نسبت به سال گذشته اندیشه محوری و بالندگی روانی، اجتماعی و معنوی شرکت کنندگان محسوس بوده است.

وی افزود: تقویت اعتماد به نفس، روحیه خود باوری، ابراز وجود، استقلال و خلاقیت جامعه هدف از مهم ترین دستاورد هایی است که در تغییر و ارتقای بینش آنها تأثیر گذار بوده به طوری که احساس رضایت از اندیشه پروری و تولید فکر تجلی کرده است.

مدیر کل بهزیستی استان اضافه کرد: رشد مشارکت و مسئولیت اجتماعی دوستانی را شاهد هستیم که در طول این 15 سال همایش موفق به نگارش و چاپ کتاب هایی در زمینه ادبیات عاشورای شده و حضور چشمگیری در همایش های مختلف کشوری داشته اند. 

وی تاکید کرد: حضور و بالندگی در این همایش جز با حمایت و هدایت حضرت ابا عبدالله (ع) میسر نیست و در این فرآیند شاهد ارتقای چشمگیر سلامت معنوی یاران در کنار سلامت جسمی، فکری، روانی و اجتماعی آنها هستیم.


کشفی نژاد با تاکید بر نقش مطلوب انعکاس برگزاری همایش گفت: این انعکاس، گوشه ای از توانمندی ها و تجسم اراده جامعه هدف را به مخاطبین ارائه کرده که بدون تردید در تغییر نگرش آحاد جامعه نقش بسزایی داشته است.

کد خبر 22561

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد