تبدیل کرمان به عنوان استان دوستدار سالمند در دستور کار قرار گرفت

جلسه مشترک ستاد مناسب سازی و شورای سالمندی استان به ریاست محمد جواد فدائی استاندار و با حضور مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان ، مدیران و نمایندگان سازمان ها و جمعی از خبرنگاران در محل سالن اجتماعات شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان محمد جواد فدائی استاندار با مهم توصیف کردن موضوع سالمندی و ایجاد دسترسی در فضاهای شهری برای افراد دارای معلولیت و همچنین سالمندان گفت : الزام سازمان ها به اقدامات برنامه ریزی شده ، اساسی کوچک و مشخص با زمانبندی و البته قابل ارزیابی بسیار موثر و ملموس تر از برنامه ریزی های کلان و کلی خواهد بود .

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه برنامه ها  باید قابلیت ارزیابی داشته باشند ، افزود : ارزیابی مستمر باعث رفع هرگونه مانع شده و به اجرای کامل تر برنامه ها منجر می شود . بنابراین شورای سالمندی و ستاد مناسب سازی با طراحی و ابلاغ برنامه های کوچک می توانند اقدامات ماندگار و موثر را در سطح استان به انجام برسانند.

عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان سالمندی را موضوع مهم جوامع برشمرد و با اشاره به کاهش نرخ زاد و ولد ، اظهار داشت : علاوه بر کاهش چشمگیر نرخ زاد و ولد ، نداشتن آموزش های به موقع و فراهم نشدن امکانات برای ورود به سالمندی سالم در گذشته ، ضرورت توجه همگانی و گسترده به این موضوع را باعث شده و امروز باید زیرساخت های لازم فراهم شود .

وی با بیان اینکه بازنگری سند جامع سالمندی و مطابقت دادن این سند با شرایط موجود از دیگر برنامه های در دست اقدام است ؛ افزود : شرایط فعلی ناشی از شیوع کرونا باعث شد که کمتر سند سالمندی مورد توجه قرار گیرد ولی هفته سالمند فرصت مناسبی برای پرداختن به مسائل مربوط به سالمندان در ابعاد گوناگون است .

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمان ، ایجاد فضای مناسب برای رفت و آمد سالمندان و بهره مندی آنان از امکانات با عنوان شهر دوستدار سالمند از دیگر برنامه های در درست اجرا است .

صادق زاده توان بالقوه استانی و منطقه ای را برای اقدام در مورد سالمندان و افراد دارای معلولیت بی نیاز از ساز و کار ملی توصیف کرد و گفت : با استفاده از ظرفیت های موجود می توان شرایط را به گونه ای فراهم کرد که سالمندان و افراد دارای محدودیت بتوانند از خدمات شهری به درستی استفاده کنند .

در ادامه این جلسه اعضاء و نمایندگان عضو شورا به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پرداختند . بازنگری سند راهبردی سالمندی ، مناسب سازی اتوبوس های شهری ، ایجاد محیط های دوستدار سالمند از مهمترین عنوان های مورد توافق در این جلسه بود .

گفتنی است تشکیل کمیته ای با ریاست استانداری و دبیری شهرداری به منظور بررسی روندهای تبدیل کرمان به استان دوستدار سالمند در دستور کار قرار گرفت .

کد خبر 22548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد