۱۵ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک‌های مومنانه ملایر توزیع شد

فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۵ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش «کمک مومنانه» بین نیازمندان، اقشار آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده از کرونا در این شهرستان توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی سرهنگ سید جواد حسینی در حاشیه آغاز دومین مرحله توزیع کمک‌های مومنانه در ملایر در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:  که در صدد هستیم این تعداد را به ۲۰ هزار بسته برسانیم که در استان همدان بی‌نظیر است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر ادمه داد: در مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه در دو بخش و در ایام ماه مبارک رمضان بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی بین جامعه هدف توزیع شد.

وی افزود: مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه همزمان با دهه امامت و ولایت در سه بخش آغاز شده و قرار است بیش از چهار هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر ادامه داد: در دومین سری از مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه که از روز گذشته /سه‌شنبه/ همزمان با شهادت امام سجاد(ع) آغاز شد، توزیع یک‌هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا در سطح شهرستان شروع شده است.

سرهنگ حسینی گفت: علاوه بر توزیع این تعداد بسته‌های معیشتی، ۷۵ رأس گوسفند، پنج هزار پرس غذای گرم، یک‌هزار و ۵۰۰ بسته پروتئینی، سه هزار قرص نان، ۱۵۰ بسته نوشت‌ابزار و ۲۰۰ دست لباس با هزینه‌ای حدود ۴۰۰ میلیون تومان بین جامعه هدف توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: در سری نخست از مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در دهه ولایت نیز یک‌هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند این شهرستان توزیع شد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر افزود: همچنین از ابتدای شیوع ویروس کرونا، ۲۰ هزار بسته غذای گرم، ۳۴ سری جهیزیه برای نوعروسان، ۷۱ سری لوازم خانگی برای آسیب‌دیدگان از سیل و ۲۰۰ هزار رأس گوسفند قربانی تهیه و بین اقشار نیازمند توزیع شده است.

سرهنگ حسینی تهیه و توزیع ۲۵ هزار بسته پروتئینی شامل گوشت و مرغ گرم به صورت شبانه بین جامعه هدف و تعمیر ۳۴ باب منزل مسکونی به همت بسیجیان و با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شهرستان را از دیگر اقدامات در ایام شیوع ویروس کرونا برشمرد.

وی همچنین به توزیع ۵۰ هزار ماسک در محله‌های کم‌برخوردار شهرستان، ضدعفونی معابر و اماکن مختلف با همکاری بسیجیان و دیگر نهادها، غربال‌گری ۳۰۰ هزار نفر در این شهرستان به مدت سه روز با کمک بسیجیان و اعزام ۲ گروه از بسیجیان به خانه سالمندان در ایام مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان، رزمایش کمک‌های مومنانه در دستور کار قرار گرفت بیان کرد: در این راستا از ابتدای شیوع ویروس کرونا، با شکل‌گیری همدلی و هم‌افزایی خوب بین دستگاه‌های اجرایی و مجموعه سپاه و بسیج این شهرستان، رزمایش کمک مومنانه آغاز شد که در سطح استان بی‌نظیر است.

سرهنگ حسینی تاکید کرد: با وجود اینکه ایران درگیر ظالمانه‌ترین تحریم‌ها است، اما در مقابله با ویروس کرونا در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا عملکرد خوبی داشت و عملکرد مثبت کادر درمان نیز در این زمینه ستودنی است.

سری دوم رزمایش «کمک‌های مومنانه» شهرستان ملایر در مرحله همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت و در سالروز شهادت امام سجاد(ع) آغاز شد و یک‌هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا در حال توزیع است.

کد خبر 22534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد