ایجاد ۱۵ مرکز برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در قزوین

۱۵ مرکز در قالب اورژانس اجتماعی، پایگاه‌های خدمات اجتماعی و مراکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده دردولت یازدهم و دوازدهم با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان قزوین راه‌اندازی شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی قزوین اظهار داشت: در هفت سال گذشته هشت پایگاه اورژانس اجتماعی در استان قزوین ایجاد شده است.

علیرضا وارثی با اشاره به مداخله موثر کارشناسان اورژانس اجتماعی در بحران های فردی و خانوادگی و تلاش آنها برای کاهش تنش و صدمات احتمالی در میان افراد آسیب دیده اجتماعی، افزود: شهروندان آسیب دیده اجتماعی و یا در معرض آسیب با تماس از خط ۱۲۳ می توانند از خدمات اورژانس اجتماعی بهره مند شوند.

این مسوول گفت: مرکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی در شهرهای مختلف استان قزوین دارای هشت مرکز سرپایی و یک مرکز نگهداری است.

وی، راه اندازی مراکز خدمات اجتماعی را از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی برای کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: طی سال های اخیر پنج پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه نشین شهرهای بزرگ استان شامل قزوین، تاکستان، الوند، مهرگان و اقبالیه ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: ۲ مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده نیز با هدف کاهش آسیب های ناشی از فعالیت کودکان کار در قزوین و تاکستان راه اندازی شده و در حال خدمت هستند.

این مسوول خاطرنشان کرد: مراکز یاد شده نقش مهمی در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و مداخله موثر برای کاهش عوارض و صدمات به افراد آسیب دیده دارند

کد خبر 22519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد