اولین جلسه کمیته مناسب سازی در سال 99  در شهرستان بوشهر برگزار شد

اولین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان بوشهر در سال جاری با حضور اسماعیل روحانی معاون امور سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان، آرزو منوچهری مدیر بهزیستی، معصومه رستمیان کارشناس مناسب سازی بهزیستی شهرستان بوشهر، شهرداران منطقه یک ، دو، چغادک ، عالیشهر، مهندس حمید حبیبی نیا معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان ، رییس هیئت ورزش و جانبازان و معلولین و نمایندگان انجمن های معلولین شهرستان، به میزبانی مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر در ابتدای این جلسه آرزو منوچهری مدیر بهزیستی شهرستان و دبیر جلسه، ضمن تسلیت سوگواری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) در خصوص مصوبات جلسه قبل، موارد و مشکلاتی که در انجام امور مربوط به مناسب سازی سالن ورزشی جانبازان و معلولین، ، عدم مناسب سازی مراکز بهداشتی در سطح شهر ، بازدید های صورت گرفته و نواقصهایی که باید جهت اصلاح صورت پذیرد را نام برد و بر آن تاکید کرد.  

منوچهری افزود: باید همت کنیم که مناسب سازی به نحو احسن انجام گردد تا زمینه را برای حضور افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان در جامعه فراهم نماییم تا این عزیزان بتوانند از حقوق برابری با دیگر شهروندان برخوردار باشند. 

مدیر بهزیستی شهرستان بوشهر تاکید داشت: وظیفه تمام دستگاه های اجرایی است که در پرداختن به امور معلولین از تمام ظرفیت های خود کمک گیرند . 

اسماعیل روحانی معاون امور سیاسی و امور اجتماعی فرمانداری شهرستان بوشهر در این جلسه با تاکید بر اینکه مناسب سازی اماکن باید با نظر تیم کارشناسی بهزیستی، شهرداری و نظام مهندسی و در جهت تامین رفاه افراد دارای معلولیت انجام پذیرد گفت: اقدامات خوبی در زمینه مناسب سازی اماکن و معابر شهری انجام شده است ولی کافی نیست و تحقق این امر مستلزم همت مردم و مسوولان شهرستان می باشد.

وی ضمن گلایه از بعضی از ساختمانهای پزشکان در خصوص ایجاد رمپهای نامناسب برای افراد توانخواه از دستگاه های متوالی این امر خواست تا توجه بیشتری به ایجاد فضای مناسب سازی شده برای جانبازان و معلولین در دستور کار قرار گیرد 

روحانی همچنین به ساختمان ورزشی جانبازان و معلولین و مراکز بهداشتی اشاره داشت و تاکید کرد: استانداردهای لازم جهت رفت و آمدمعلولین، سالمندان در این ساختمان رعایت نشده و خواستار هر چه سریعتر امکانات خوب و سهل جهت استفاده از فضای مناسب برای جانبازان و معلولین گردد.

معاون امور سیاسی و امور اجتماعی فرماندار در پایان از دستگاه های متوالی این امر خواست تا با حضور نمایندگان انجمن های معلولین طرحی را در خصوص تجهیزات و امکانات رفاهی معلولین ارائه تا نسبت به اعتبار و بودجه کافی در جهت امکانات مناسب سازی شده فراهم نمایند .

همچنین در این جلسه اعضاء و نمایندگان انجمن های معلولین نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مسائل و مشکلات در زمینه های مختلف ارائه دادند .

 شایان ذکر است در این جلسه علاوه بر ارائه گزارش شهرداری از روند مناسب سازی معابر، درمانگاه های دولتی و همچنین حمایت از حقوق جانبازان و معلولین در مناطق مرکزی شهر در دستور کار کمیته مناسب سازی قرار گرفت.

کد خبر 22494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد