مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) ویژه ناشنوایان در گرگان

مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) ویژه ناشنوایان با همت کانون ناشنوایان شهرستان گرگان و اداره‌کل بهزیستی استان گلستان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در حسینیه ثارالله شهرستان گرگان برگزار شد.

اینجا مهمانان دعوت‌شده امام حسین(ع) با پای دل آمدند و روضه محرم را با چشم گوش می‌شنوند اینجا حال و هوای روضه جور دیگری است جمعی از معلولان گرد هم آمدند و با مرثیه‌خوانی به زبان اشاره، عشق‌شان را به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله (ع) ابراز کردند.

در این مراسم، صدا مفهومی ندارد و تنها تصاویر و زبان اشاره است که اشک عزاداران ناشنوای حسینی را بر گونه جاری می‌کند در این مراسم، عزاداران حسینی صدایی از گلویشان بیرون نمی‌آید و گوش‌هایشان چیزی را نمی‌شوند اما دلشان مملو از اندوه مصیبت خاندان اهل بیت(ع) است و چشمانشان از این مصیبت بزرگ گریان است.

روضه که خوانده شد کم کم چشم‌ها بارانی می‌شود و صدای ناله یا حسین(ع) از عمق جان بالا می‌رود گویی مهمانان امام حسین (ع) در این مراسم جور دیگری با امام عاشقان نجوا می‌کنند اشک‌ها بر گونه‌ها سرازیر می‌شوند و آنها به سرعت اشک‌ها را از صورت‌هایشان پاک می‌کنند چون قرار است در این مراسم، چشم‌ها روضه را بشنوند.

صدای یا حسین که بلند می‌شود هر کس به گونه‌ای امام خود را فریاد می‌زند «یا حسین‌های» گنگ و مبهم در مجلس عزاداری سیدالشهدا (ع) شنیده می‌شود که دل هر آدمی را به درد می‌آورد حیف که خودشان صدای یا حسین گفتن خودشان را نمی‌شنوند و نمی‌دانند که این «یا حسین (ع)» گفتنشان چه غوغایی در دل‌ها به پا می‌کند

کد خبر 22487

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد