جزئیات انتقال سالمندان پس از آتش سوزی در یک مرکز نگهداری

مدیر کل دفتر امور توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور درباره جزئیات انتقال سالمندان پس از آتش سوزی به مراکز نگهداری و توانبخشی توضیح داد.

مصطفی سراج در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آتش‌سوزی  مرکز نگهداری سالمندان سرافرازان واقع در محله پیکانشهر اظهار کرد: در تاریخ ۷ شهریور حدود ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شب این مرکز توانبخشی دچار آتش سوزی شد که بلافاصله موضوع به مرکز آتش نشانی اطلاع رسانی و آتش‌نشانان در محل حاضر شدند و حریق را خاموش کردند.

وی ادامه داد: در این مرکز ۳۴ سالمند نگهداری و مراقبت می‌شدند که در پی این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد و سایر سالمندان نیز همان شب به مرکزی دیگر و بیمارستان‌های اطراف برای درمان منتقل شدند که خوشبختانه مصدومیت آنها شدید نبود و اکثر آنها همان شب به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

مدیرکل دفتر امور توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور افزود: هم اکنون از ۳۳ نفر مددجوی تحت مراقبت و اشاره شده، ۱۵ نفر در مرکز آریا، ۱۶ مددجو در مرکز جنت انتقال داده شده‌اند. همچنین ۲ سالمند نیز در بیمارستان بستری شده‌اند که حال عمومی آنها خوب گزارش شده است.

سراج در پاسخ به این سوال که از سوی برخی خانواده‌ها عنوان شده است مرکز نگهداری سالمندان( سرافرازان) نکات بهداشتی در ارتباط با مددجویان را رعایت نکرده و حتی برخی از آنها دچار شپش شده‌اند، گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا بازدیدهایی به صورت حضوری از مراکز انجام می‌شد که این بازدیدها هم اکنون به صورت مجازی شده است اما قطعا مددجویان به ویژه سالمندان برای سازمان بهزیستی اهمیت ویژه‌ای دارند و با هر نوع تخلف برخورد می‌شود و در این مورد نیز اگر به نتیجه برسیم برخورد خواهیم کرد.

وی همچنین درباره دلیل آتش‌سوزی مرکز نگهداری خاطرنشان کرد: هنوز در این زمینه گزارشی از سازمان آتش‌نشانی ارائه نشده است اما بنا بر اظهارات مدیر مرکز همه موارد ایمنی رعایت شده است و باید در انتظار گزارش سازمان آتش‌نشانی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 22459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =