کارگشایی مدیران بهزیستی استان و شورای هماهنگی بانک‌ها برای مددجویان و مراکز تحت نظارت

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در دیدار با رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان بر رعایت دقیق بخشنامه های بانک مرکزی و عدم سخت‌گیری در باره‌ی مددجویان بهزیستی و مراکز متضرر از بحران کرونا تأکید کرد.

دکتر حمیدرضا پوریوسف گفت: امروز جلسه‌ای صمیمی با آقای مهندس صفا نیکو مدیریت بانک ملی و رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان داشتیم که مطالب بسیار خوبی بحث شد و مصوبات خیلی مفیدی برای مددجویان عزیز و مراکز تحت نظارت بهزیستی داشتیم.

وی اظهار امیدواری کرد که این مصوبات و مطالب، به زودی اجرایی شود و مددجویان و سایر اعضای جامعه‌ی هدف تسهیلات از جمله تسهیلات کرونایی بتوانند از این مصوبات بهره‌مند شوند.

پوریوسف گفت: از جمله مطالب مطرح شده تسریع و تسهیل پرداخت اعتبارات اشتغالی مددجویان بود که از مجموع 188 میلیارد تومان تا کنون 125 میلیارد تومان تخصیص یافته که مقرر شد در شورای هماهنگی بانک‌ها تسریع در جهت تخصیص این منابع، تأکید شود.

وی اضافه کرد: همچنین تفاهم کردیم که تضامین بانک‌ها در زمینه‌ی مراکز و اشخاص زیان‌دیده از کرونا تابع بخشنامه های بانک مرکزی باشد و بانک‌های عامل، سخت‌گیری‌های غیر متعارف نداشته باشند.

دکتر پوریوسف گفت: با رئییس شورای هماهنگی بانک‌ها تفامم کردیم که موضوع تضامین تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا نیز در جلسه‌ی شورا که پنجشنبه 13 شهریور برگزار می‌شود و استاندار نیز در آن حضور دارد مورد تأکید و ابرام قرار گیرد که همین بخشنامه‌ها به صورت دقیق مورد عمل قرار گیرد.

وی همچنین بر تسریع و تسهیل در اعطای تسهیلات مربوط به بنگاه‌های زیان‌دیده از کرونا در این نشست تأکید کرد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در بخش دیگری از این جلسه بر مشارکت‌ کارکنان و مدیران بانک‌ها در تأمین نیازهای مددجویان و بخصوص جهیزیه‌ی مزدوجین، تفاهم و مشارکت نظر صورت گرفت که قرار شد ایشان با مدیران بانک‌ها مکاتبه‌ای در این خصوص داشته باشند و زمینه‌ی کمک و مشارکت این مدیران در این امر خداپسندانه فراهم گردد.

این مسؤول عالی بهزیستی استان همچنین از تشریک مساعی طرفین در خصوص بررسی کارشناسی تسهیلات خوداشتغالی و کارفرمایی بهبودیافتگان اعتیاد خبر داد و گفت: مقرر شد در نشست‌های کارشناسی، این موضوع به صورت مفصل و مصداقی مورد بررسی قرار گیرد و روش‌های افزایش، تسهیل و تسریع در پرداخت این تسهیلات، مورد عمل واقع شود.

کد خبر 22457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد