مشکلات و قوانین اجرا نشده روشندلان را پیگیری خواهیم کرد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با ابراز خرسندی از تشکیل انجمن نابینایان در استان کرمانشاه و قدردانی از سجاد سنجری مسئول نمایندگی انجمن نابینایان ،قول پیگیری و مساعدت داد و خاطرنشان کرد در مجلس به پیگیری مشکلات و قوانین اجرا نشده روشندلان می‌پردازد.

ب‍ه گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه، سجاد سنجری مسئول نمایندگی انجمن نابینایان ایران در استان کرمانشاه در دیدار با محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی که در دفتر انجمن نابینایان صورت پذیرفت به بیان مشکلات و موانع جامعه روشندلان استان پرداخت و با ارائه عملکرد ۱۰ماهه انجمن ابتدا به قانون جامع حمایت از معلولین اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه این قانون در سال۹۶در مجلس شورای اسلامی تصویب شد متاسفانه همچنان شاهد هستیم بسیاری از بندهای آن اجرایی نشده است.

وی در ادامه به قانون۳ درصد استخدام افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت:دستگاه ها موظفند در استخدامی‌ها از ۳ درصد جامعه معلولین استفاده نمایند.

مسئول نمایندگی انجمن نابینایان استان کرمانشاه در ادامه به ماده ۲۷جامعه حمایت از نابینایان و معلولین شدید و خیلی شدید بدون شغل اشاره نمود و افزود: بایستی برابر قانون کار این دسته از عزیزان حقوق و مستمری دریافت نمایند ولی متاسفانه این ماده نیز تاکنون عملیاتی نشده است.

سنجری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با عنایت خدا نابینایان از حافظه بسیار خوبی برخوردارند و شایسته است از حضور این عزیزان به عنوان اپراتور در ادارات و ارگانها و سازمان استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مناسب سازی ادارات برای نابینایان و معلولین اشاره کرد و گفت:متاسفانه هیچگونه مناسب سازی برای استفاده معلولین در ادارات اجرایی نشده است.

وی در پایان به موضوع عصای سفید پرداخت و خاطر نشان کرد: عصای سفید به منزله چراغ قرمز برای رانندگان است که بایستی در هنگام عبور نابینا در عرض خیابان به طور کامل توقف نمایند و به این قانون احترام بگذارند، اما متاسفانه این قانون تاکنون در هیچ جا اجرایی نشده است.

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نیز ضمن ابراز خرسندی از تشکیل انجمن نابینایان در استان کرمانشاه و قدردانی از سجاد سنجری مسئول نمایندگی انجمن نابینایان ،قول پیگیری و مساعدت داد و خاطر نشان کرد در مجلس به پیگیری مشکلات و قوانین اجرا نشده روشندلان می‌پردازد.

کد خبر 22429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد