ایجاد اشتغال برای توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی یکی از اولویت های اصلی سازمان است

برنامه ریزی به منظور ایجاد اشتغال جامعه هدف تحت پوشش به عنوان یکی از اولویت های اصلی سازمان بهزیستی در حوزه توانمندسازی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان" معصومه محمدی" در آئین تحویل یکدستگاه خودرو به بهزیستی شهرستان بن، باحضور نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مسئولین شهرستانی ایجاد اشتغال برای افراد را از دغدغه ها و مسائل امروز جامعه برشمرد و با اشاره به اینکه محدودیت های موجود این مشکل را در جامعه هدف بهزیستی پر رنگ تر کرده است، خاطرنشان کرد: در سازمان بهزیستی تمام تلاش بر این است که با ایجاد فرصت‌های شغلی هدفمند برای این افراد، گوشه ای از مشکلات ایشان رفع شود.

محمدی افزود: وام اشتغالزایی مددجویان بهزیستی از 20 به 50 میلیون تومان افزایش یافته و بهزیستی با کمک بانک های عامل استان سعی کرده شرایطی برای مددجویان فراهم کند که با دریافت تسهیلات اشتغال زایی بتوانند به خودکفایی برسند و از چرخه حمایت خارج شوند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان خاطر نشان کرد: این میزان تسهیلات در قالب وام قرض الحسنه با بازپرداخت پنج ساله برای مددجویان جویای کار در نظرگرفته شده است.

وی افزود: در سال گذشته یک هزار و ۲۱۸ فرصت شغلی با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای مددجویان ایجاد شد و امسال تعهد ایجاد یک هزار و ۳۵۹ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان را داریم.

کد خبر 22402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد