تعدد دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده از مشکلات مهم ساماندهی مهدکودک‌هاست

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تعدد دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده در مورد قوانین مهدکودک ‌یکی از مشکلات مهم برای ساماندهی مهدکودک‌هاست.

به گزارش ایسنا، وحید قبادی دانا در جلسه بررسی وضعیت مهد کودک ها و پیش دبستانی ها که به ریاست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و معاونین و رئیس سازمان بهزیستی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با اشاره به قوانین موجود در خصوص مهدکودک، گفت: طبق ماده ۲ و تبصره ۲ قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، تعیین شاخص‌های آموزشی و پرورشی و تدوین محتوا و نظارت بر مهدکودک‌ها از حیث آموزشی و پرورشی با وزارت آموزش‌ و پرورش و صدور مجوز و ارائه برنامه بر عهده سازمان بهزیستی کل کشور است.

وی با بیان اینکه در اسناد بالادستی کشور به موضوع مهدکودک تأکید شده است، افزود: به‌عنوان‌مثال در سند مهندسی فرهنگی در رابطه با موضوع مهدکودک و کودک بسیار تأکید شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در مورد ظرفیت‌ دوران مهدکودک، ‌خاطرنشان کرد: دوره مهدکودک در حوزه تعلیم و تربیت نسل آینده، فرزند آوری و جمعیت، تربیت مادر و... بسیار حائز اهمیت است.وی بر ضرورت تحول بنیادین در مهدکودک‌ها تأکید کرد و گفت: مهدکودک‌ها باید کانون فرهنگی و تربیتی همه‌جانبه کودکان شود.

قبادی دانا در خاتمه پیشنهاد داد: یک متولی برای تصمیم‌گیری در خصوص مهدکودک در کشور مشخص شود.

کد خبر 22394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =