سرخس | 8 مسکن مددجویی و 3 پروژه اشتغالی در سرخس بهره‌برداری شد

چهارمین روز هفته دولت در سرخس با بهره‌برداری از 8 واحد مسکونی مددجویی و سه پروژه‌ی اشتغالی مقارن بود.

به گفته‌ی رئیس بهزیستی سرخس، مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها با حضور معاون اجتماعی استاندار، نماینده خیرین مسکن‌ساز خراسان رضوی، فرماندار شهرستان و جمعی از مقامات محلی برگزار گردید.

حسن سلیمی به خبرنگار ما گفت: زمین واحدهای مسکونی مددجویی توسط آستان قدس رضوی اهدا شده و 25 واحد آپارتمان بر روی این زمین احداث شده است.

وی افزود: 8 واحد از این آپارتمان‌ها به بهزیستی اهدا شده و به ازای هر واحد 40 میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به مددجو تعلق گرفته است.

وی خاطر نشان ساخت: همچنین 52 میلیون تومان توسط مددجو در این واحدها هزینه شده و 10 میلیون تومان از سوی بهزیستی به صورت بلاعوض به این واحد تعلق گرفته است.

سلیمی گفت: قیمت روز این واحدها 200 میلیون تومان برآورد می‌شود در حالی که مددجوی ما با 50 میلیون تومان آورده‌ی خودش صاحب این واحد شده است.

وی هزینه‌ی احداث هر یک از واحدها را 102 میلیون تومان و هزینه ی زمین مشاعی را 98 میلیون تومان اعلام کرد.

به گفته‌ی رئیس بهزیستی سرخس، همچنین در چهارمین روز هفته دولت سه پروژه اشتغالی با تسهیلات ارزان‌قیمت حمایتی برای مددجویان بهزیستی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: یک واحد نانوایی برای یک زن سرپرست خانوار تأسیس شده که وی یک پسر معلول دارد.

وی اضافه کرد: صحبت کرده‌ایم که اگر فرمانداری شهرستان کمک کند و سهمیه‌ی آرد این واحد تأمین شود 2 نفر دیگر نیز در این واحد مشغول کار خواهند شد.

وی ادامه داد: یک واحد تصفیه‌ی آب برای یک مددجوی معلول جسمی حرکتی تأسیس شده و در حال حاضر خود او به اتفاق والدینش در این مجموعه مشغول کار می‌باشند.

وی همچنین از راه‌اندازی یک خشکشویی برای یک معتاد بهبودیافته خبر داد و گفت: در این واحد نیز علاوه بر مددجوی ما یک فرد دیگر نیز مشغول به کار شده است.

این خبر را حسن عباسی، رابط روابط عمومی بهزیستی سرخس ارسال کرده است.

کد خبر 22316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد