افتتاح طرح سنجش آمبلیوپی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در سنندج

آمبلیوپی یا تنبلی چشم یک مشکل چشمی که حدود ۲ تا ۳ درصد افراد جامعه گرفتار آن هستند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان ، مدیرکل بهزیستی گفت: سن ۳ تا شش سالگی زمان طلایی برای درمان تنبلی چشم در کودکان که با کمترین هزینه می‌توان از بروز کم بینایی و نابینایی جلوگیری کرد.

سید صباح قریشی امروز (4 شهریور) در مراسم افتتاح اجرای طرح آمبلیوپی (پیشگیری از تنبلی چشم) در مهد کودک آینده سازان، اظهار کرد: طرح آمبلیوپی یا پیشگیری از تنبلی چشم هر ساله در استان کردستان برای کودکان 3 تا 6 ساله انجام می‌شود.


پیک کاری طرح آمبلیوپی از 15 تیر تا 15 شهریورماه بود که امسال به واسطه شیوع کرونا به این ماه موکول و به صورت رسمی شروع شده است.


با اشاره به اینکه سال گذشته 86 درصد کودکان طرح آمبلیوپی شرکت کردند، بیان کرد: سال گذشته 74 هزار نفر کودک کردستان در این طرح ارزیابی شدند که نسبت به سال 97 ، 11 درصد رشد داشته است.

با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز پیشگیری از تنبلی چشم، ذکر کرد: با توجه به اهمیت سلامت جسمی کودکان، پروتکل های بهداشتی به صورت کامل در پایگاه ها و مراکز غربالگری اجرا می شود.

والدین مطمین باشند که تمام مراحل غربال و تشخیص تنبلی چشم با رعایت کلیه اصول بهداشتی انجام می شود.


تنبلی‌چشم با تشخیص به موقع قابل درمان است و در صورتی که اشکال دید کودک تا قبل از 5 سالگی تشخیص داده و تحت درمان قرار گیرد، حتی اگرچشم در این مدت تنبل شده باشد با درمان به موقع، بینایی کامل به دست می‌آید.

از والدین درخواست کرد با توجه به شرایط ویژه از لحاظ کرونا، حضور در پایگاه ها را به روزهای آخر موکول نکنند و تا قبل از مهر ماه در مراکز حضور یابند تا از ازدحام جمعیت و احتمال شیوع بیماری پیشگیری شود.

وی با اشاره به اینکه هفت نفر از سالمندان در مراکز بهزیستی در سطح استان کردستان به کرونا مبتلا شدند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بعد از درمان حال این افراد بهبود پیدا کرد.

کد خبر 22292

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد