گناباد | در دومین روز از گرامیداشت هفته دولت، 5 واحد مسکونی مددجویی در گناباد بهره برداری شد

5 واحد مسکونی مددجویی در دومین روز هفته دولت در شهرستان گناباد با حضور معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی و مقامات محلی شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

واحد مسکونی مددجویی در دومین روز هفته دولت در شهرستان گناباد با حضور معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی و مقامات محلی شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی در مراسم افتتاح این واحدها گفت: در این واحدها علاوه بر کمک‌های بهزیستی، از تسهیلات بنیاد مسکن نیز استفاده شده است.

حمیده محدث افزود: بهزیستی به ازای هر واحد مسکونی مددجویی از 6 تا 30 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض می‌دهد و برای 5 واحدی که امروز سوم مرداد بهره‌برداری شد در مجموع 61 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان گناباد نیز گفت: همچنین از محل تسهیلات خوداشتغالی و سامانه‌ی کارآ، یک واحد قنادی برای یک معتاد پاک شده تأسیس شد و در همین مراسم دو معتاد پاک شده‌ی دیگر نیز برای خرید خودرو و اشتغال انفرادی، از تسهیلات بهزیستی بهره‌مند شدند.

علی آراسته گفت: برای هر اشتغال انفرادی 50 میلیون تومان و برای تأسیس قنادی نیز 100 میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان به مددجویان ارائه شده است.

وی ادامه داد: در سال 98 در مجموع 5 میلیارد و 300 میلیون تومان برای اشتغال ایجادی و تثبیتی 127 نفر هزینه شده است که همه‌ی مشاغل، با موفقیت همراه بوده است.

وی در خصوص تسهیلات و هزینه‌ی ساخت این واحدهای 75 متری گفت: پروانه‌ی ساختمانی و امتیازات برق، آب و گاز این واحدها با معرفی و تأیید بهزیستی به صورت رایگان تأمین شده است.

به گفته‌ی آراسته، در مجموع 49 واحدی که تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد 185 میلیون تومان کمک بلاعوض به مددجویان پرداخت شده و خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت: در 5 واحدی که امروز به بهره‌برداری رسید علاوه بر کمک بلاعوض بهزیستی، وام 40 میلیونی به واحدهای روستایی تعلق گرفته که 4 واحد از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

در مراسم افتتاح این طرح‌ها علاوه بر معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان، نماینده گناباد در مجلس و مقامات محلی نیز حضور داشتند.

کد خبر 22279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد