ارائه بسته های تشویقی به کارفرمایان برای بکار گیری افراد دارای معلولیت

معاون مشارکت‌های مردمی، موسسات غیر دولتی، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال برای ایجاد اشتغال پایدار و مولد و همچنین خودکفایی جامعه هدف بهزیستی ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بهزیستی کشور اختصاص داده شد.

ذوالفقار یزدان‌مهر روز چهارشنبه در آیین افتتاح کارگاه تولید مواد شوینده و بهداشتی در شهرستان لردگان که زمینه اشتغال ۳نفر از جامعه هدف بهزیستی را فراهم کرده است، افزود: این میزان اعتبار برای ایجاد اشتغال خویش فرمایی و کارفرمایی در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: برای اجرای طرح‌های اشتغال خویش‌فرمایی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجو با بازپرداخت بلندمدت پرداخت می‌شود.
یزدان‌مهر از ارائه بسته تشویقی به کارفرمایانی که از مددجویان این نهاد برای اشتغال استفاده کند، خبر داد و گفت:  ۲۳ درصد سهم بیمه و ۴۰ تا ۵۰ درصد حقوق مددجو تا پنج سال از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.
وی از ارائه تسهیلات ارزان قیمت به کارفرمایان تا ۵۰ میلیون تومان به ازای به کارگیری هر مددجو در واحدکارگاهی خبر داد و گفت: امسال سقف بکارگیری نیرو در واحدهای کارگاهای به ۴۰ نفر رسیده که این تعداد درسالهای گذشته تا پنج نفر بود.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری نیز گفت: کارگاه تولید مواد شوینده زمینه اشتغال هشت نفر را فراهم کرده است که سه نفر از این تعداد از مددجویان بهزیستی هستند.
معصومه محمدی افزود: به منظور حمایت از این کارفرما تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون  ریال تسهیلات ارزان قیمت از سوی بهزیستی پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه این کارگاه ظرفیت پذیرش و جذب ۱۰ نفر دیگر را دارد، گفت: کارفرما درخواست جذب این تعداد را از جامعه هدف بهزیستی داده که باید این درخواست در کارگروه اشتغال مطرح شود.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری با اشاره به اهمیت بحث اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف گفت: تعهد اشتغال امسال بهزیستی یکهزار و ۱۰۰ شغل برای جامعه هدف است.
محمدی افزود: سال گذشته یکهزار و ۴۵۰ شغل برای جامعه هدف بهزیستی استان از طرق خویش فرمایی، خود اشتغالی، اشتغال در کارگاههای تولیدی ایجاد شده است.
وی ،با اشاره به بحث توانمندسازی سالانه ۱۰ درصد جامعه هدف بهزیستی گفت: اشتغال و مسکن مهمترین مشکل مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان است.
وی گفت:درصد بالای از ۳۲ هزار معلول شناسایی شده در استان تحصیلکرده دانشگاهی هستند که توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار اولویت اصلی این نهاد در راستای حمایت از این قشر است.
وی به سه درصد سهمیه اشتغال مددجویان در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: این امر در استان مورد بی توجهی قرار گرفته است.
محمدی افزود:با ایجاد اشتغال برای جامعه هدف و همچنین حمایت از کارفرمایان برای بکارگیری نیرو از بین جامعه هدف می‌توان میزان وابستگی جامعه هدف به سازمان را کم و در راستای خودکفایی و توانممندسازی گام برداریم.
فرماندار شهرستان لردگان نیز در این دیدار با اشاره به محرومیت شهرستان لردگان و خانمیرزا گفت: رفع محرومیت با ایجاد اشتغال مولد و ارائه آموزش‌های مهارتی به مردم این شهرستان به خصوص جامعه هدف بهزیستی یک ضرورت است.
ملک محمد قربانپور افزود: هم افزایی بین دستگاه‌های متولی از جمله بهزیستی ، فنی و حرفه‌ای و نهادهای حمایتی دیگر در راستای ارائه آموزش مهارتی در این شهرستان نیاز است و همه زیرساخت‌ها برای ارائه این آموزش‌ها در شهرستان فراهم شده است.
وی با تاکید بر خدمات‌رسانی به جامعه هدف با حفظ کرامت تاکید کرد و گفت: جامعه هدف کمیته امداد فقط فقر را یدک می‌کشند اما جامعه هدف بهزیستی علاوه بر فقر دارای یک مشکل جسمی نیز هستند که باید برای رفع مشکلات این این قشر تلاش مضاعف‌تری داشته باشیم.
وی، به افراد تاثیرگذار و نخبه در بین جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد و گفت: باید در راستای رفع مشکلات این قشر که بیشتر تامین اشتغال است تلاش شود.
کد خبر 22278

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد