۱۳۰ مددجوی پشت نوبت مسکن در بهزیستی کشور شناسایی شده است 

معاون مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱۳۰ هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد پشت نوبت برای دریافت تسهیلات مسکن هستند.

ذوالفقار یزدانمهر روز چهارشنبه در آیین واگذاری ۵۳ واحد مسکن مددجویان بهزیستی شهرستان لردگان افزود: امسال برای تامین مسکن این مددجویان ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی بهزیستی اختصاص داده شده و ۳۶۰ میلیارد ریال نیر از سوی بنیاد مستضعفان اختصاص داده شد.
وی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار و ۳۰۰ خانواده دارای ۲ معلول در کشور فاقد مسکن شناسایی شدند، گفت: هشت هزار و ۱۰۰ واحد  مسکونی برای این افراد تا کنون احداث و واگذار شده و پنج هزار و ۲۰۰ واحد در دست ساخت است که پیش بینی میشود تاپایان سال یکهزار واحد از این تعداد واگذار شود.
وی گفت: درسالجاری ۲ هزار و ۸۰۰میلیارد ریال به خانواده‌های  دارای ۲  معلول که دارای خانههای نیمه ساخته هستند اختصاص داده شد.
وی از شناسایی ۱۵ هزار خانوار نیازمند فاقد مسکن که دردهک آخر قرا دارند، اشاره کرد و گفت: با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا  احداث یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکن برای این خانواده ها شروع شده است.
به گفته وی ،برای احداث این واحدها یکهزار میلیارد ریال اعتبار از محل هدفمندسازی یارانه ها تامین شده است.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت:  برای ساخت ۵۳ واحد مسکن در شهرستان لردگان بیش از ۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
معصومه محمدی با اشاره به از این تعداد ۳۳ مسکن ۲ معلولی است و طبق تفاهم‌نامه سه جانبه بین سازمان بهزیستی، بنیادمسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان احداث شده است.
وی گفت: مابقی مسکن ها در قالب مسکن شهری تک معلولی، مسکن روستایی و همچنین مسکن زنان سرپرست خانوار  ،پرداخت  کمک هزینه مسکن شهری بوده است.
وی اظهارداشت: پارسال ۲۰۰ مددجوی این نهاد با استفاده از تسهیلات مسکن محرومان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معرفی شدند .
به گفته وی ، برای ساخت واحدهای مسکونی خانواده‌های دارای ۲ معلول در مناطق شهری بیش از ۶۰۰میلیون ریال و در مناطق روستایی ۳۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی و همچنین تسهیلات ارزان قیمت بنیاد مسکن، اختصاص داده شده است.
محمدی گفت: برای ساخت مسکن خانواده‌های تک معلولی نیز ۱۰۰میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و همچنین تسهیلات ارزان قیمت بنیادمسکن، اختصاص داده می‌شود.
نماینده مردم شهرستان لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره حجم بالای محرومیت در این ۲ شهرستان افزود: جذب اعتبارات در حوزه اشتغال و مسکن برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در این شهرستان ضروری است.
حسین بامیری افزود: تامین مسکن برای جامعه هدف در این شهرستان نیاز به حمایت نهادهای حمایتی و همچنین کمک خیران دارد که باید در این راستا از تمام ظرفیت برای محرومیت زدایی استفاده کرد.
وی به مطالبات مردم این ۲ شهرستان در راستای محرومیت زدایی تاکید کرد و گفت: باید تمام امکانات برای رفع مشکلات مردم این شهرستان بسیج کرد.
کد خبر 22251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد