۱۷ طرح و پروژه بهزیستی در هفته دولت افتتاح شد

مدیر کل بهزیستی استان زنجان در مراسم افتتاح ۱۰ واحد مسکن مددجویی، پنجمین مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی تخصصی کودک در استان زنجان و افتتاح ۶ طرح اشتغال زایی در پنجمین روز از هفته دولت گفت : برای ساخت این تعداد مسکن مددجویی ۱۴۰ میلیون تومان بصورت کمک بلاعوض از طریق بهزیستی و مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی تعداد مسکن در دست ساخت و تحویل برای مددجویان بهزیستی استان زنجان را ۲ هزار و ۴۸۷ واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۲۳۳ واحد ساخته و در اختیار مددجویان قرار داده شده است که مابقی نیز در سالهای آینده تکمیل و به مددجویان بهزیستی تحویل داده خواهد شد.

وی  در ادامه افزایش دسترسی مردم به خدمات مشاوره ای و روان شناختی و نیز افزایش  بهره وری از ظرفیت های تخصصی و نیمه تخصصی موجود در جامعه را از اهداف سازمان بهزیستی  برشمرد و تصریح کرد : ۳۸ مرکز و دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری دولتی و غیر دولتی  در سطح استان فعال است که ۱۷ مرکز به صورت تخصصی در زمینه های خانواده، کودکان با نیازهای ویژه، تحصیلی – تربیتی، کودک  و نوجوان و سلامت جنسی ارائه خدمات می نمایند.

محمدی خاطر نشان کرد : از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵ هزار و ۵۰۰  خدمات مشاوره  و روان شناختی حضوری در  مراکز مشاوره ارایه گردید  که نشان از  اشاعه فرهنگ مشاوره و بهره مندی مناسب از ظرفیت های تخصصی موجود در سطح استان  است که می تواند گام مهمی  درارتقاء سلامت روان آحاد جامعه باشد.

این مقام مسئول  افزود : در راستای مشوق های حمایتی از قبیل کمک های بلاعوض و پرداخت تسهیلات ارزان با هدف ایجاد اشتغال پایدار از ابتدای سال تاکنون ۱۴۱ نفر از مددجویان بهزیستی استان زنجان جهت بهره مندی از تسهیلات اشتغالزایی  به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه خروج سالانه ۱۰ درصد از معلولین و جامعه هدف از چرخه حمایتی در دستور کار قرار دارد خاطر نشان کرد: و تعداد ۱۳۹ نفراز مددجویان بهزیستی واجد شرایط نیزتسهیلات بانکی بند “ب“ تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری اعتباری بالغ بر ۴ میلیاردو ۱۷۰ میلیون تومان دریافت نمودند.

مدیر کل بهزیستی ایجاد اشتغال، سرمایه کار بلاعوض و بکارگیری مددجویان را از مهمترین گره های زندگی جامعه هدف بهزیستی عنوان نمود و تصریح کرد : استفاده از ظرفیت کارفرمایان، مراکز آموزش فنی و حرفه ای وافزایش  اعتبارات اشتغال زایی و بهره گیری از  ظرفیت شرکت‌ها و کارخانجات در استان و حمایتهای خیرین از عمده فعالیت های شاخصی است که در راستای ایجاد اشتغال مددجویان صورت پذیرفته است.

کد خبر 22241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد